– Az elmúlt években megépült a Budapest úti körforgalom, újabbak vannak tervben, és heteken belül elkészülhet a belvárost a Radnóti térrel összekötő új útszakasz. Mit gondol a veszprémi úthálózat fejlesztéseiről?
– Veszprém város úthálózata és közlekedési lehetőségei történelmi és földrajzi adottságok miatt nem felelnek meg a XXI. század követelményeinek. A jelenleg folyamatban lévő útépítésekkel ezt szerették volna megoldani. A legnagyobb forgalommal bíró Budapest út körforgalom utáni lámpás kereszteződéseinél már most is érezhetően bedugul a város. Ugyanakkor a Balatonalmádi felé vezető sugár irányú forgalom egy része már a külső és belső körgyűrűkön részben tehermentesíti a belvárost, ezért célszerűbbnek találtam volna először a további körforgalmakat – OTP-nél, illetve a buszpályaudvari szakaszon – megépíteni, és csak aztán a Radnóti tér felé jelenleg épülő utat.
– Közel tíz kilométernyi kerékpárút található a városban, megépült a Veszprémet Nemesvámossal összekötő szakasz, előkészítés alatt a márkói és a csopaki nyomvonal. Hol tart Veszprém a kerékpáros közlekedés terén?
– Megépült. IGEN. Azóta már többször javították a Veszprémet-Nemesvámossal összekötő szakaszt. Kérdem én, ha ilyen gyalázatos minőségben építenék meg a további kerékpár utakat is, akkor nem járnánk-e jobban, ha igazi közmunkaprogrammal, közvetlen városi irányítással, helyi kisvállalkozások és gyártók bevonásával épülnének a további utak?
A kerékpáros turizmus fellendítése érdekében javasolom a Balaton-Bakony tengely kiépítését. Gondolva az idősebb kerékpározókra, szezonban napi rendszerességgel indulhatnának kerékpárokat is szállító buszjáratok a Bakonyba. Csábítsuk be a belvárosba és az állatkertbe a városunkon áthaladó kerékpárosokat megfelelő, tavasztól őszig tartó programokkal!
– Jelenleg is folyamatban van a helyi járatos közlekedésre kiírt pályázat, a döntést már a következő képviselő-testület hozza meg. Ha ön lesz a polgármester, milyen elvárásokkal érkezik majd az ezt tárgyaló ülésre?
– A helyi járatos közlekedésre kiírt pályázat anyagát teljes mélységében nem ismerem, mivel eddig nem vettem részt a testület munkájában. Ezért felelősséggel véleményt nem mondhatok róla. Természetesen jó gazdaként csak olyan döntést hozhatok ami a város és az itt lakók érdekeit 100%-ban szem előtt tartja. (Lehetőség szerint helyi vállalkozó legyen a győztes, utasforgalom és buszméret megfeleltetése, az egyes buszjáratok menetrendjének összehangolása egymással, a helyközi járatokkal és a vonatok menetrendjével.)
A helyi járatos buszok 15 évnél öregebbek. Isteni csoda és az erejükön felül teljesítő szerelők munkája révén még nem történt tragédia! Azért, hogy működő képesek legyenek, a leselejtezett állományból pótolják az alkatrészeket.
Azt látom, hogy a tömegközlekedés támogatása is Budapest központú. Nem kellene elfelejteni, hogy mi itt vidéken is élünk és adózunk. A helyi járatos közlekedésnél néhány fontos változtatásra lenne szükség, például a Dózsából egy nap ne csak két alkalommal lehessen közvetlenül eljutni az Egry lakótelepre, valamint a buszok ne konvojban közlekedjenek. Szükség lenne továbbá hétvégi templomi járatokra. A buszmegállói táblákon az ottani buszindulások időpontjait kellene feltüntetni.
– Milyennek látja Veszprém helyzetét a helyközi, távolsági tömegközlekedés terén?
– A távolsági közlekedés legnagyobb problémája a rendkívül drága buszjegy (két embernek már megéri személyautóval közlekedni). A távolsági közlekedéssel kapcsolatos javaslatom, hogy bizonyos nagyvárosokba, például Miskolcra induljon közvetlen buszjárat, mert jelenleg csak többszöri átszállással, kb. 12 órahossza alatt lehet eljutni.