Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2025. december 6. Miklós
Veszprém
7°C
2025. december 6. Miklós
Veszprém
7°C

Jó úton haladunk

2014. szeptember 19. 10:46
Veszprém közlekedését érintően egy előre kidogozott terv szerint halad az önkormányzat, ezt az utat szeretné folytatni Porga Gyula.

– Az elmúlt években megépült a Budapest úti körforgalom, újabbak vannak tervben, és heteken belül elkészülhet a belvárost a Radnóti térrel összekötő új útszakasz. Mit gondol a veszprémi úthálózat fejlesztéseiről?

Középtávú közlekedésfejlesztési koncepcióval rendelkezik az önkormányzat, ahogy forrást tudunk szerezni, úgy haladunk előre. A jelenlegi városszerkezet valamikor a 80-as évek közepére alakult ki, azóta lényegesen több jármű közlekedik Veszprémben. Az úthálózat nehezen viseli el ezt a forgalmat, ami zömében a belvároson keresztül vezet át a különböző városrészek között.

Körforgalom a Budapest utca - Jutasi út kereszteződésébenKörforgalom a Budapest utca - Jutasi út kereszteződésében

A közlekedéstervezők által kidolgozott koncepcióban fontos elem volt a Jutasi út-Budapest utca kereszteződésében kialakított körforgalom, ami gyorsabbá tette az áthaladást a belvároson, de a forgalom ettől még nem lett kisebb. A következő lépés az észak-déli tengely átkötése, ami a Hotel előtti zsúfoltságot csökkenti, hiszen a balatonalmádi felé közlekedők és az onnan érkezőknek nem a lámpás kereszteződés felé kell kerülniük. 

Természetesen itt nem állunk meg, ezt követi a kórház előtti csomópont átalakítása, a Jutasi út és a Bagolyvári utca, valamint a Kopácsi utca kereszteződésének megújítása. A belváros azonban akkor lélegezhet fel jelentősen, ha a belső körgyűrű folytatása elkészül a Jutasi út és a Pápai út között, ez közel egyharmaddal mérsékelné a forgalmat a belvárosban, azonban 3-3,5 milliárd forintba kerül a kivitelezése. Bízom benne, hogy a következő öt évben elindul az útszakasz építése. 

Az intézkedéseink egyik része a jelenlegi forgalmat igyekszik hatékonyabbá, gördülékenyebbé tenni, ezzel párhuzamos azon is dolgozunk, hogy mérséklődjön a gépjárműhasználat a városban. 

Porga GyulaPorga Gyula

– Közel tíz kilométernyi kerékpárút található a városban, megépült a Veszprémet Nemesvámossal összekötő szakasz, előkészítés alatt a márkói és a csopaki nyomvonal. Hol tart Veszprém a kerékpáros közlekedés terén?

Nagyon büszkék vagyunk a dinamikus kerékpárút-fejlesztésre. A domborzati viszonyok miatt kérdéses volt ennek sikere, a városon belül 40 méter szintkülönbség is tapasztalható, azonban a kerékpárutak kiépülésével egyre több biciklis is megjelent. Nemcsak a közigazgatási területen belül gondolkodtunk, számos pályázat települések összeköttetését célzó kerékpárút megépítésére vonatkozott, így jutottunk el korábban Balatonalmádiba, a közelmúltban Nemesvámosra, elnyert forrásunk van a Bánd és Márkó felé vezető kerékpárútra, valamint tervekkel rendelkezünk egy másik balatoni szakasz Csopak, Alsóörs felé Szabadságpusztán keresztül, de mindezek mellett Zirc is fontos célpont. A városon belül kulcsfontosságú a vasútállomáshoz vezető kerékpárút kiépítése, illetve az, hogy az egyes távolabbi városrészek is rendelkezzenek bekötéssel. 

– Jelenleg is folyamatban van a helyi járatos közlekedésre kiírt pályázat, a döntést már a következő képviselő-testület hozza meg. Ha ön lesz a polgármester, milyen elvárásokkal érkezik majd az ezt tárgyaló ülésre?

Hatékony és körszerű közösségi közlekedést szeretnék a városban. A következő esztendők egyik legnagyobb kihívása, hogy milyen formában láttatjuk el ezt a szolgáltatást. Jelenleg sok panasz érkezik a helyi járatos menetrendet illetően, amin változtatni kell. 

Zajlik az intermodális csomópont kialakítása, 500 millió forint áll rendelkezésre a mindenre kiterjedő megvalósíthatósági tanulmányterv kialakítására, ami magába foglalja többek között egy új menetrend megalkotását is. Mindezek infrastrukturális beruházása egy másik projekt része lesz. 2-3 éven belül kézzelfogható elemekkel rendelkezhetünk.

– Milyennek látja Veszprém helyzetét a helyközi, távolsági tömegközlekedés terén?

– Véleményem szerint a közösségi közlekedést integráltan kell kezelni. A következő évek stratégiájának kiemelten fontos részét képezi a helyi és helyközi közlekedés, illetve a kerékpárutak összekapcsolása, ezzel is könnyítve a megközelíthetőséget. Célunk, hogy ezek a jövőben úgy illeszkedjenek egymáshoz, hogy  a lehető legelőnyösebb módon szolgálják az utazók  érdekeit. 

 

Cseh Zoltán
Domján Attila
további cikkek
Nyerje meg decemberi élményét a Vehírrel! közélet Nyerje meg decemberi élményét a Vehírrel! A nagy karácsonyi hajtás közepette segítünk egy kis kikapcsolódást csempészni a decemberi hetekbe. Nyereményjátékunkkal két különleges veszprémi élményre is belépőt nyerhetnek olvasóink: a CODE Digitális Élményközpontba és a Várbörtön Kiállításra. tegnap 16:43 Hétfőtől megvásárolhatóak a jövő évi autópálya-matricák közélet Hétfőtől megvásárolhatóak a jövő évi autópálya-matricák Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák, a jövő évi éves országos és vármegyei e-matricák mellett az új terméknek számító éves M1 regionális úthasználati jogosultság is megvásárolható lesz a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.-nél és a legtöbb viszonteladó partnerénél, online és offline módon is - közölte a NÚSZ Zrt. tegnap 10:47 Hippolyt: bemutatják Dolhai Attila első színházi rendezését közélet Hippolyt: bemutatják Dolhai Attila első színházi rendezését December ötödikén mutatja be a Veszprémi Petőfi Színház Nóti Károly-Zágon István-Eisemann Mihály Hippolyt, a lakáj című történetét, melyet Dolhai Attila Jászai Mari-díjas színész állított színpadra. Első színházi rendezése tehát a királynék városához kötődik, elsősorban erről kérdeztük a színész-rendezőt, a székesfehérvári Vörösmarty Színház igazgatóját. 2025. december 4. 22:52

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.