Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Jó úton haladunk

2014. szeptember 19. 10:46
Veszprém közlekedését érintően egy előre kidogozott terv szerint halad az önkormányzat, ezt az utat szeretné folytatni Porga Gyula.

– Az elmúlt években megépült a Budapest úti körforgalom, újabbak vannak tervben, és heteken belül elkészülhet a belvárost a Radnóti térrel összekötő új útszakasz. Mit gondol a veszprémi úthálózat fejlesztéseiről?

Középtávú közlekedésfejlesztési koncepcióval rendelkezik az önkormányzat, ahogy forrást tudunk szerezni, úgy haladunk előre. A jelenlegi városszerkezet valamikor a 80-as évek közepére alakult ki, azóta lényegesen több jármű közlekedik Veszprémben. Az úthálózat nehezen viseli el ezt a forgalmat, ami zömében a belvároson keresztül vezet át a különböző városrészek között.

Körforgalom a Budapest utca - Jutasi út kereszteződésébenKörforgalom a Budapest utca - Jutasi út kereszteződésében

A közlekedéstervezők által kidolgozott koncepcióban fontos elem volt a Jutasi út-Budapest utca kereszteződésében kialakított körforgalom, ami gyorsabbá tette az áthaladást a belvároson, de a forgalom ettől még nem lett kisebb. A következő lépés az észak-déli tengely átkötése, ami a Hotel előtti zsúfoltságot csökkenti, hiszen a balatonalmádi felé közlekedők és az onnan érkezőknek nem a lámpás kereszteződés felé kell kerülniük. 

Természetesen itt nem állunk meg, ezt követi a kórház előtti csomópont átalakítása, a Jutasi út és a Bagolyvári utca, valamint a Kopácsi utca kereszteződésének megújítása. A belváros azonban akkor lélegezhet fel jelentősen, ha a belső körgyűrű folytatása elkészül a Jutasi út és a Pápai út között, ez közel egyharmaddal mérsékelné a forgalmat a belvárosban, azonban 3-3,5 milliárd forintba kerül a kivitelezése. Bízom benne, hogy a következő öt évben elindul az útszakasz építése. 

Az intézkedéseink egyik része a jelenlegi forgalmat igyekszik hatékonyabbá, gördülékenyebbé tenni, ezzel párhuzamos azon is dolgozunk, hogy mérséklődjön a gépjárműhasználat a városban. 

Porga GyulaPorga Gyula

– Közel tíz kilométernyi kerékpárút található a városban, megépült a Veszprémet Nemesvámossal összekötő szakasz, előkészítés alatt a márkói és a csopaki nyomvonal. Hol tart Veszprém a kerékpáros közlekedés terén?

Nagyon büszkék vagyunk a dinamikus kerékpárút-fejlesztésre. A domborzati viszonyok miatt kérdéses volt ennek sikere, a városon belül 40 méter szintkülönbség is tapasztalható, azonban a kerékpárutak kiépülésével egyre több biciklis is megjelent. Nemcsak a közigazgatási területen belül gondolkodtunk, számos pályázat települések összeköttetését célzó kerékpárút megépítésére vonatkozott, így jutottunk el korábban Balatonalmádiba, a közelmúltban Nemesvámosra, elnyert forrásunk van a Bánd és Márkó felé vezető kerékpárútra, valamint tervekkel rendelkezünk egy másik balatoni szakasz Csopak, Alsóörs felé Szabadságpusztán keresztül, de mindezek mellett Zirc is fontos célpont. A városon belül kulcsfontosságú a vasútállomáshoz vezető kerékpárút kiépítése, illetve az, hogy az egyes távolabbi városrészek is rendelkezzenek bekötéssel. 

– Jelenleg is folyamatban van a helyi járatos közlekedésre kiírt pályázat, a döntést már a következő képviselő-testület hozza meg. Ha ön lesz a polgármester, milyen elvárásokkal érkezik majd az ezt tárgyaló ülésre?

Hatékony és körszerű közösségi közlekedést szeretnék a városban. A következő esztendők egyik legnagyobb kihívása, hogy milyen formában láttatjuk el ezt a szolgáltatást. Jelenleg sok panasz érkezik a helyi járatos menetrendet illetően, amin változtatni kell. 

Zajlik az intermodális csomópont kialakítása, 500 millió forint áll rendelkezésre a mindenre kiterjedő megvalósíthatósági tanulmányterv kialakítására, ami magába foglalja többek között egy új menetrend megalkotását is. Mindezek infrastrukturális beruházása egy másik projekt része lesz. 2-3 éven belül kézzelfogható elemekkel rendelkezhetünk.

– Milyennek látja Veszprém helyzetét a helyközi, távolsági tömegközlekedés terén?

– Véleményem szerint a közösségi közlekedést integráltan kell kezelni. A következő évek stratégiájának kiemelten fontos részét képezi a helyi és helyközi közlekedés, illetve a kerékpárutak összekapcsolása, ezzel is könnyítve a megközelíthetőséget. Célunk, hogy ezek a jövőben úgy illeszkedjenek egymáshoz, hogy  a lehető legelőnyösebb módon szolgálják az utazók  érdekeit. 

 

Cseh Zoltán
Domján Attila
további cikkek
Az EU közel 36 ezer ingyenes InterRail-bérletet oszt szét fiatalok között, 787-et a magyar fiataloknak közélet Az EU közel 36 ezer ingyenes InterRail-bérletet oszt szét fiatalok között, 787-et a magyar fiataloknak Az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító, úgynevezett DiscoverEU-programja keretében idén tavasszal 35 762 európai, köztük - kvóta alapján - 787 magyar fiatal kap ingyenes európai vonatbérletet - közölte az Európai Bizottság szerdán. tegnap 13:49 A szólásszabadság helyreállítása érdekében felhagy tényellenőrző programjával a Meta közélet A szólásszabadság helyreállítása érdekében felhagy tényellenőrző programjával a Meta A Meta felhagy tényellenőrzési programjával a hozzá tartozó közösségimédia-felületeken és enyhít a vélemények szabad kifejtésének korlátain - jelentette be Mark Zuckerberg, a technológiai óriáscég tulajdonos-elnöke kedden. tegnap 10:35 Miért pont 8200 Veszprém irányítószáma és egyáltalán miért kell ezt a borítékra ráírni? közélet Miért pont 8200 Veszprém irányítószáma és egyáltalán miért kell ezt a borítékra ráírni? Emlékszem, hogy általános iskolás alsó tagozatos koromban valamelyik tankönyvben volt egy oldal, ami azt magyarázta el, hogyan kell helyesen megcímezni egy borítékot: név, csupa nagybetűvel a település, utca és házszám, végül az irányítószám. De miért van szükség erre a négyjegyű irányítószámra és miért éppen a 8200 Veszprémé, amíg például a nyíregyházi levelekre a 4400-at kell ráírni? Évről évre egyre kevesebb levelet adunk fel, de még így is több mint 400 millió küldeményt kézbesít a posta egy évben. tegnap 15:36 Veszprémben is megnyílt a szent kapu Veszprémi Érsekség Veszprémben is megnyílt a szent kapu Ferenc pápa szenteste megnyitotta a Szent Péter-bazilika szent kapuját, amivel kezdetét vette a 2025-ös jubileumi év. Az év végén, Szent Család vasárnapján Dr. Udvardy György veszprémi érsek pedig ünnepi szentmise keretében megnyitotta a szentévet a Veszprémi Főegyházmegye számára is. 2025. január 6. 21:55

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.