Dr. Szabó Lajos, a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának dékánja kedden délelőtt egy sajtótájékoztatón elmondta: a jövő évtől a régió felsőoktatási kínálatában hiánypótló Kereskedelmi és marketing szakot indít a Pannon Egyetem. Az elmúlt nyolc évben komoly akciótervek készültek, melyekben az egyetem meghatározta, hogy szakokat és tanszékeket szeretne alapítani; az oktatás, kutatás, kereskedelem és a marketing területén pedig nemzetközi színvonalú oktatást kíván létrehozni. Ennek a folyamatnak a lépéseként tavaly marketing tanszék alakult, jövőre pedig kereskedelem és marketing szakirányú képzés indul.
Veress Zoltán, a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának professzora hangsúlyozta, hogy a marketingszakmát a hallgatók nemzetközi hírű vezető oktatóktól tanulhatják, továbbá a kereskedelem és a marketing legmodernebb gyakorlatát sikeres vállalati szakemberek előadásain ismerhetik meg. Egyes tárgyakat a marketing nemzetközi nyelvén, angolul tanítják majd. A képzés lehetőséget biztosít a hallgatóknak, hogy olyan kutatásokba kapcsolódjanak be, amelyek során piaci tapasztalatokra tesznek szert, ezáltal is növelve versenyelőnyüket a munkaerőpiacon. A professzor szerint a kereskedelem és marketing diplomával rendelkezők szakemberek rendkívül keresettek a piackutatás és a reklámszakma területén is. Tapasztalata szerint a megszerzett tudást nem csak marketinges munkakörben, hanem számos más vállalati terülten is jól lehet hasznosítani.
Dr. Birkner Zoltán, a Pannon Egyetem nagykanizsai campusának igazgatója hozzátette, hogy Nagykanizsa életéhez tökéletesen passzol a jövőre induló szak, hiszen a város fejlődésének kulcsa a XIX. század óta a kereskedelem. Az igazgató reméli, hogy Nagykanizsa és Veszprém a marketing egy teljesen új típusú gondolati sémáját építi fel, és ezáltal sikeres képzést nyújthat az egyetemre jelentkezőknek.
Vincze Péter, a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar Hallgatói Önkormányzatának elnöke elmondta, hogy a hallgatók az felsőoktatásban töltött éveik alatt rengeteg tudást és szép élményt kapnak a kartól. A marketing teljesen beleivódott a fiatalok életébe, elég ha a legnagyobb közösségi portálra gondolunk. A hallgatók szempontjából örömteli, hogy az egyetem képzési kínálatában a marketing is megjelent.

