– 12, ebből 7 önkormányzati, 1 megyei, 1 egyházi és 3 alapítványi fenntartású.
– Mik a legfontosabb időpontok?
– Az általános felvételi eljárás január 23-án kezdődik. 24-én 10-kor lesznek az egységes írásbeli felvételik az általános tantervű képzésekre. 31-én pedig az egységes írásbeli felvételi a tehetséggondozó képzésekre. Az általános iskolák a jelentkezési lapokat február 20-án továbbítják a középfokú intézményeknek. Február 23-a és március 13-a között lesznek a szóbeli felvételik az általános felvételi eljárás keretében.
– Szűnik-e meg valahol akár átszervezés akár a válság miatt valamilyen képzés?
– Nem, és nem várható egyik iskolában sem jelentősebb leépítés, de bővítés vagy profilváltás sem.
– Mit tanácsol a jelentkezőknek?
– A jelentkezések sorrendjét alaposan gondolják meg, bár az eljárás során van lehetőség a sorrend módosítására. Lapozgassák a Hogyan tovább? pályaválasztási kiadványt, és igyekezzenek a realitásnak megfelelően iskolát választani.
Diákok, szülők lázban égnek: elküldi-e az iskola idejében a jelentkezési lapokat, jól töltik-e ki a számítógépes feldolgozásra kerülő űrlapokat. A gyakorlat igazolja, hogy a beiskolázási felelősök jól végzik munkájukat. Technikai hiba ugyan előfordulhat, ám arra nem nagyon emlékeznek, hogy emiatt valaki ősszel nem foglalhatta el helyét az iskolapadban. A tanulók és szüleik idejében megismerkedhettek a Hogyan tovább? című megyei kiadvánnyal. Ez gyakorlatilag minden információt közöl a középiskolákról. A felvételi lapokat úgy töltik ki, hogy minden érintett ellenőrizni tudja. A félelem tehát indokolatlan. Sokkal inkább befolyásolja a felvételt a tanulmányi átlag, továbbá a felvételi keretszám. Nem titok: az „elit” iskolák megtehetik, hogy válogassanak. Ugyanakkor azt is jó tudni, hogy van olyan iskola (például a Lovassy Gimnázium), ahol egyéves felzárkóztató programmal segítik a hátrányos helyzetű gyerekeket.
Van olyan iskola, amelyben a megszokottól eltérő, emiatt várhatóan vonzó képzést indítanak: a Vetési Albert Gimnázium, ahol spanyol, a Jendrassik-Venesz Középiskola és Szakiskola, ahol sportorientációjú osztály indul. A Lovassy és a Vetési gimnáziumok pedig tehetséggondozó iskolaként is működnek.

A Kossuth iskolás Zsilák Borbála a Lovassyt, választotta, ahol matematika tagozaton szeretne tanulni.
– Legjobb barátnőm is odajár, jó híre van az iskolának, és elégedett vagyok azokkal az információkkal, amiket a nyílt napon, tanáraimtól, illetve a Hogyan tovább?-ból szereztem. Kitűnő a bizonyítványom, több matekversenyen is eredményesen vettem részt.
Csonka Dávid is kossuthos, ő is baráti hatásra választ középiskolát.
– Szakács szeretnék lenni, ezért választottam a Gasztrokert. Voltam a nyílt napon is, tetszik az, ami ott vár rám. Berhidáról fogok majd bejárni. Otthon is szívesen sürgök-forgok a konyhában. Eredményeim jók, a tavalyihoz képest javítottam is.