Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával, összesen 335,39 millió forintból kialakított helyiséget az iskola tanulói mellett több veszprémi középiskola és környékbeli általános iskola is használja fizika, kémia, biológia szaktantárgyak oktatására. A fejlesztés a központi laboratórium kialakításán túl érintette az intézmény tantermeinek átalakítását,
felújítását is.
A pályázati program szerves részét képezte a befogadó intézmény és a bevont partnerintézmények pedagógusainak módszertani képzése is. A projekt megvalósításában 11 általános iskola is részt vett, így a laboratórium kialakítása ezekben az intézményekben is támogatja a módszertani fejlesztést. A projekt keretében elkészült 28-féle tanulói munkafüzet a hozzá tartozó tanári segédlettel együtt.
Brányi Mária alpolgármester szerint Veszprém számára fontos, hogy az itt élő és tanuló fiatalok hosszú távon is megtalálják számításaikat a városban. A természettudományos képzések olyan tudást biztosítanak számukra, amellyel megtalálhatják a helyüket a munkaerőpiacon. A természettudományok rohamosan fejlődnek, ez egy olyan terület, ahol egy életen át tudjuk bővíteni tudásunkat.
Schindler Lászlóné, a veszprémi tankerület osztályvezetője kijelentette: fenntartóként a KLIK minden olyan fejlesztésnek örül, ami hozzájárul a diákok tanulási lehetőségeinek javításához. A természettudományos oktatás nagyon fontos a magyar közoktatásban. Úgy látja, hogy megyénkben kevés a természettudományi szakos tanár, ugyanakkor büszkék lehetünk arra, hogy három nagy labor is működik a megyében.
Irányi László, az Ipari Szakközépiskola igazgatója szerint mindenki számára nyilvánvaló a szakképzés fontossága, különösen a műszaki területeken. Az kétségtelen, hogy a közoktatásban alulreprezentáltak a természettudományos tárgyak, és a tananyagok is rosszak, túlságosan elméletközpontúak, nem adnak élményeket a kisebb gyerekeknek, akik így elidegenednek a témakörtől.
Ez látszik az egyetemek műszaki szakjainak rendkívül alacsony felvételi ponthatárain is: a fiatalokat nem érdeklik ezek a tudományok. Ezért fontos az, hogy már kis korban megszerettessük velük a fizikát, kémiát, a biológiát, matematikát. Az áprilisban átadott új labor szeptember óta működik, heti két napon jönnek az általános iskolások, hogy megtapasztalhassák a kísérleteket.