Az iskola hátsó udvarán megrendezett ünnepségen Irányi László igazgató közvetlen hangulatú beszéddel búcsúzott, melyben felelevenítette személyes emlékeit a ballagók soraiban álló tanítványaival. „Amiben ez az iskola több, mint más tanintézmény, hogy próbálunk segíteni nektek a kibontakozásban, hogy tehetségesek legyetek, legyetek önmagatok.”
Az iskolában töltött négy év alatt voltak, akik hamar önazonossá váltak, és voltak, akik mindvégig keresték még a saját útjukat. Hozzátette: bármeddig is jutottak önmaguk építésében a fiatalok, még nincsenek készen, és pár év múlva, amikor a diplomájukat a kezükbe vehetik sem lesznek készen.
„A jellem formálódik, élethosszig. Ahhoz, hogy formálni tudd, alapok kellenek, amiket mi próbáltunk megadni.”
Az igazgató azzal az üzenettel bocsátotta el végzőseit, hogy vállalják gondolataikat, szavaikat, tetteiket, vállalják önmagukat!
Többen is jutalmat vehettek át a négy év során tanúsított kiemelkedő tanulmányukért, sportteljesítményükért, művészeti és közösségi munkájukért. Kiemelt figyelmet kapott a Pro Schola-díj átadása.
A Pro Schola-díj tanulói fokozatát Hulka László 13. D osztályos tanuló kapta. László 2010 óta az iskola tanulója. Az itt töltött öt év alatt nemcsak tanulmányi eredményeivel, hanem sportteljesítményével is kitűnt kortársai közül. Sikeresen elvégezte az SMC-Continental Akadémia tanfolyamát, a vizsgázók közül a legjobb eredményt érte el. 2013-ban első helyezést ért el csapatával a Miskolci Egyetem által szervezett anyagtudományi versenyen, 2014-ben első lett a szakmai előkészítő érettségi tárgyak versenyén. Ugyanebben az évben harmadik lett az országos AutoCAD-versenyen, és az Ipari tanulói közül elsőként kapta meg a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Év Tanulója díját. 2012 óta tagja az iskola futballcsapatának, az iskolán belüli irodalmi és történelmi versenyek rendszeres szereplője.
A Pro Schola-díj tanári fokozatát Horváth Mónika kapta. A tanárnő 1994 óta az Ipari magyar-angol szakos tanára. Nyitott, a folyamatosan változó körülményekhez igyekszik a legalkalmasabb tanítási módszereket megtalálni, kipróbálni. Az elsők között vezette be a kompetencia alapú tanítást a magyar nyelv és irodalom tárgyban. 2008 óta az iskola ifjúságvédelmi felelőse, szívén viseli a nehézségekkel küzdő tanulók sorsát.
A most ballagó diákok még nem búcsúztak el végleg az alma mater ismerős falaitól: hétfőn már vissza is térnek, hogy a magyar nyelv és irodalom írásbeli feladatsorral megkezdjék az érettségi vizsgaidőszakot.