- Jóváhagyták az intermodális pályaudvar megvalósíthatósági tanulmány munkaközi változatát,
- döntöttek a Jutasi úti sportközpont fejlesztésére irányuló, az önkormányzat és az MLSZ közötti együttműködési megállapodás megkötéséről,
- módosították az önkormányzati fenntartású- vagy működtetésű intézmények földgázbeszerzésére vonatkozó kötelezettségvállalását, az alacsony gázárat kihasználva nem egy, hanem két évre kötik le ezen az áron a szükséges gázt
- és több ponton módosították Veszprém településrendezési eszközeit.
Az intermodális csomópont megvalósíthatósági tanulmányát a Pro Urbe Mérnöki és Városrendezési Kft – Aditus Tanácsadó és Szolgáltató Zrt – Forrás Unió Tanácsadó Iroda Szolgáltató Kft konzorcium készíti el 369,7 millió forintért. A képviselők most egy munkaközi változatot tárgyaltak, illetve a tanulmány végleges formájával kapcsolatban tehettek javaslatokat, észrevételeket.
Hartmann Ferenc (Demokraták Veszprémért) azt kérdezte, hogy vizsgálták-e a volt bútorgyár területének közlekedési célú hasznosításának lehetőségét? Megfogalmazta: ha a vasúti vonal fejlesztése valamiért elmaradna, akkor az intermodális csomópont kialakítása is értelmetlen lenne.
Gerstmár Ferenc (LMP) nagy horderejűnek nevezte a napirendi pontot. Hangsúlyozta: egy fenntartható településnek alapvető érdeke, hogy jól működjön a tömegközlekedés rendszere. Meg kell vizsgálni, hogy azon városok közül, amelyekben megvalósult már az intermodális csomópont, hol mennyire hatékony? Kifejtette: rossz példa a zirci csomópont, amit szinte egyáltalán nem használnak, Budapesten például a KÖKI tekinthető kudarcnak.
Forgóné Kelemen Judit (Jobbik) fontosnak tartja, hogy minél szélesebb réteg véleményét kérjék ki a tervezett fejlesztéssel kapcsolatban. Egyetért azzal, hogy a buszpályaudvarnak ki kell kerülnie a belvárosból, ha viszont így van, akkor a belvárosi rehabilitációt egészen máshogy kellett volna megvalósítani. Úgy gondolja, hogy a felelős döntés meghozatalához több időre lenne szüksége a képviselőknek – és a lakosságnak is az „előttünk álló változások megemésztésére”.
Katanics Sándor (Demokraták Veszprémért) felhívta a figyelmet arra, hogy a témát kiemelt helyen kellene megjeleníteni a város honlapján. Elmondta: sokkal nehezebb lesz a változásokat elfogadtatni, mint a projektet jól megtervezni, „mert az emberek rettegnek a változásoktól.” Felvetette, hogy át kell gondolni a belvárosi csomópontok helyzetét, a Kopácsi utcai csomópontnál csak körforgalomban szabad gondolkozni, és meg kell szüntetni a Bagolyvár utcai csomópontban időnként kaotikus helyzetet.
Porga Gyula polgármester (Fidesz-KDNP) egyetértett abban, hogy ilyen horderejű változások esetén mindent meg kell tenni azért, hogy annak előnyeit minél inkább megértessék a lakossággal. A jelenlegi struktúrában nem lehet jobbá tenni a város tömegközlekedését, erre csak akkor van lehetőség, ha alaposan belenyúlunk. Egyetértés mutatkozik abban, hogy mindenki a tömegközlekedés felé szeretné terelni az utazóközösséget.
Az ellenzéki képviselők kritizálták Brányi Mária alpolgármesternek (Fidesz-KDNP) a bizottsági ülésen elhangzott kijelentését, miszerint az intermodális csomópont kialakítása „nem kívánságműsor, hanem szakmai kérdés”. Hartmann Ferenc szerint „a veszprémiekkel elfogadtatni, és nem elszenvedtetni kell a fejlesztést”, a projekt társadalmi elfogadottsága kulcsfontosságú, azt nem szabad a lakosság véleménye ellenében megvalósítani. Szükség lehet egy olyan kommunikációs tervre, ami a szakmai döntések elfogadottságát megteremtheti.
Brányi Mária alpolgármester szerint a szakmai kialakítás mikéntjéről nem a laikusoknak kell véleményt mondania. Ha orvoshoz megyünk, akkor sem mi mondjuk meg, hogy az orvos milyen szikét, érfogót használjon – érzékeltette véleményét. A bútorgyár lehetséges fejlesztésével kapcsolatban elmondta: túl nagy kockázat nincs, hiszen a rendezési terv világosan megszabja a magánterületen lehetséges fejlesztéseket. Elmondta: nincs lehetőség a vasúti nyomvonal módosítására, így ha a tömegközlekedési lehetőségek integrálását tervezzük, egyetlen megoldás mutatkozik a vasútállomás környékén.
Forgóné Kelemen Judit azt javasolta, hogy népszavazással dőljön el az intermodális csomópont sorsa. Hartmann Ferenc szerint ez nem népszavazási ügy. Sajnálja, hogy egymással szorosan összefonódó belvárosi területek fejlesztése szétszabdalódott. Porga Gyula sem tartja olyan kérdésnek az ügyet, amiről népszavazást kell tartani, a lakosság 2019 őszén majd értékelheti a városvezetés addig elvégzett munkáját. Elfogadta azt a javaslatot, hogy a megvalósíthatósági tanulmányt egy kommunikációs tervvel egészítsék ki.
A Jutasi úti sporttelepen egy 40x60 méteres műfüves futballpályát alakítanak ki, amelyet az MLSZ és az önkormányzat 15 éven át sport célokra hasznosít majd. Az önkormányzat az együttműködési megállapodás alapján szerzett jogok gyakorlásáért egyszeri ellenértéket fizet az MLSZ-nek, ez bruttó 16.886.858 forint. A futballpálya rendeltetésszerű használatához szükséges felújítási, javítási, karbantartási költséget, valamint a használattal járó költségeket, közterheket az önkormányzat viseli; a futballpálya üzemeltetéséről az önkormányzat saját költségén gondoskodik.
A napirendi pontok tárgyalása után Katanics Sándor a polgármesterhez és a jegyzőhöz fordult az ISZSZ belső ellenőrzésének eredményével kapcsolatban. „Milyen intézkedéseket kívánnak hozni a Belső Ellenőrzési Iroda munkatársai által az Intézményi Szolgáltató Szervezetnél feltárt, nagy kockázatú szabálytalanságok megtörténte miatt? Terveznek-e a közeljövőben fegyelmi eljárást indítani az intézmény vezetőjével szemben? Miután megismerték a jelentésben foglaltakat, Önök szerint nem merült fel a hűtlen kezelés gyanúja? Kérdezem továbbá, hogy tervezik-e a közeljövőben az Intézményi Szolgáltató Szervezet vezetőinek, vezetőségének a vagyonbevallásában közölteket megvizsgálni?” – sorolta kérdéseit a Demokraták Veszprémért képviselője.
Porga Gyula elmondta: valóban elkészült egy belső ellenőri jelentés, amit "ha lefordítunk iskolai osztályzatokra, hármasra minősíti" az ISZSZ működését, ami egy rossz osztályzat. Az intézményvezető vállalta, hogy a belső ellenőrzés által feltárt hiányosságokat korrigálja. A belső ellenőri jelentés nem rótt feladatot az önkormányzatra, mint az ISZSZ fenntartójára. Hozzátette: a polgármesternek nem tiszte a vagyonbevallások vizsgálata.
Katanics Sándor felhívta a figyelmet arra, hogy az ISZSZ vezetése kifejezetten megsértette, felülírta a közgyűlés által elfogadott határozatot.
Dr.Mohos Gábor jegyző kijelentette: a jegyzőnek nincs hatásköre az ügyben.