Tavaly azért rendezték meg a CER-t (Central European Rally), mert az utolsó pillanatban lefújták a Dakart, hivatkozva az afrikai veszélyeztetettségre. Az ok: a Honvédelmi Minisztérium nem adja bérbe a verseny fő helyszínéül szolgáló várpalotai és Veszprém környéki lőteret. A két „pálya” hírhedten nehéz, kiesésüket hasonlóval nem tudják pótolni. Ebből következik, hogy gyakorlatilag nincs (nem lesz) hol versenyezni.
A 2008-as ralival is sokaknak volt ilyen-olyan baja. Elsősorban a környezetvédők kardoskodtak néhány bokor, növény, állat miatt (minden rosszmájúság nélkül: 1. a verseny a földutakon folyik, onnan az autók nem nagyon térnek le. 2. a tavalyi ralisok – szervezők, a versenyzők és a közönség – példaértékű környezetvédelmi munkát végeztek. A legkisebb szemét is zsákokba került. 3. sem üzemanyag- sem olajszennyezés nem érte a talajt és a növényzetet. 4. szakértők szerint semmiféle visszafordíthatatlan környezetrombolás nem történt), ám kipusztított növények vagy állatok tételes felsorolására szerencsére nem került sor.
Idén már megrendezték a Dakart (igaz Dél-Amerikában), de a CER európai (magyarországi) megrendezését idén is tervbe vették. Míg tavaly Erdélybe és onnan vissza vezetett az útvonal, 2009. októberében a horvátországi Porec lett volna a cél.
Tekintettel arra, hogy a rendezés hatalmas munkát igényel, a rendező vállalkozás lemondta az óriási érdeklődésre számot tartó futamot. Sajnos ezzel nemcsak a 2. CER, hanem a magyar tereprali bajnokság utolsó futama is elmarad.
Ismerve azonban a szakág megszállottjainak elhatározottságát, a reményt egy ideig még nem szabad feladni…