A tavaszi félév sok újdonságot hozott a Pannon Egyetem polgárainak: nemcsak a kérvényeket kell elektronikus úton leadni, de a jó öreg fekete indextől is megszabadulnak a hallgatók, hiszen az is már csak a Neptunban létezik. A változásokról az Oktatásszervezési Igazgatóság igazgatóját, Dr. Nagyné dr. Stribl Tündét kérdeztük meg.
A tavalyi félév során felmerült az indexek elektronizálása a könnyebb ügyintézés érdekében. Vannak olyan karok, ahol mind a tanároknak, mind a diákoknak megerőltető a több órás várakozás, ha egy jegyet szeretnének beíratni. Dr. Nagyné dr. Stribl Tünde elmondta:
- Az egésznek az a célja, hogy ne az indexhez igazodjunk, hanem a Neptun adatbázisa legyen a mérvadó. Ebben az esetben a hallgatóknak nagyon oda kell figyelni, például ellenőrizniük kell, hogy az összes tárgyuk szerepel-e a rendszerben tárgyfelvételi időszakban. A vizsgaidőszak után pedig tizenöt napjuk van arra, hogy az eredményeiket helyesen irassák be az adatbázisba, és ha kell, kifogással éljenek. A hallgatónak jogában áll vizsgálatot kérni, csak az a kérdés, hogy időben megteszi-e. Nem arról szól az elektronikus index, hogy nincs index. Minden félévben lehet kérni díjmentesen egy index fénymásolatot, tehát a Neptunból kinyomtatott hivatalos indexet kapja meg.
- Januárban még nem volt elektronikus ügyintézés és több mint 1000 kérvényt adtak le a hallgatók. Ez olyan mennyiség, aminek a feldolgozása papír alapon nem egyszerű. Valamiféle rendszert szerettünk volna ebbe vinni. Az elektronikus kérvényeknek megvan az az előnye, hogy sablonokba tudják a hallgatók a kéréseiket benyújtani, így reményeink szerint csak azt kérik, amit a tanulmányi szabályzat megenged. Papíron olyan dolgokat is szeretnének, amelyek egyébként nem engedélyezhetők. Ez a döntéshozóknak is segíti a munkáját, így gyorsabb az ügyintézés – folytatta Stribl Tünde. - Az új rendszer még nem működik zökkenőmentesen. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, a hallgatóknak érteni kell, hogy miről szól ez az egész. Ezt a kérvénykezelést még egyik egyetem sem vezette be. A Neptun fejlesztői márciusban egy újabb verziót fognak létrehozni, mert például most még az is gondot okoz, hogy nem lehet csatolt dokumentumot hozzáadni az elektronikus kérvényhez és ezt papíron kell pótolni. Minden segítséget meg szeretnénk adni a diákoknak. Ha például valaki nem megfelelő formában nyújtja be a kérvényt, akkor kap a rendszerben egy üzenetet. Azt, hogy melyik kérvényhez mit kell csatolni, arra nincs pontos szabályzat, mert ezt sok esetben az adott tanszék dönti el.
- Nem tudni, hogy a Neptun szervere mennyire bírja a terhelést, hiszen a februári időszakban minig többen használják. Le kell zárni egy félévet és el is kell indítani a másikat. Ez az ügyintézőknek is problémát okoz, nem tudnak gyorsan dolgozni. Informatikai kérdés, hogy ezen hogyan lehetne segíteni. Ha kell új hallgatói szervert iktatnak be és már most különböző fejlesztéseken dolgoznak. Mind a diákok, mind a dolgozók türelme szükséges az elektronikus ügyintézés zökkenőmentes működéséhez. - fűzte hozzá az igazgató.