A doktori iskola – eltérően a már sikerrel működő más nyelvtudományi iskoláktól – az egyik legújabb és leginkább hiányolt, szűkebb, de egyben a maga nemében multidiszciplinárisként felfogható kutatási területet célozza meg: a többnyelvűséget.
A többnyelvűség megközelítése alkalmazott nyelvészeti jellegű, de a program multidiszciplináris perspektívában tárgyalja a problémákat, így foglalkozik az egyéni és társadalmi többnyelvűség, az iskolai többnyelvűség, valamint a természetes és második nyelv elsajátításának kérdéseivel is.
A Doktori Iskola törzstagjai és oktatói a szakma nemzetközileg elismert, jeles kutatói Európa több egyeteméről.
A Doktori Iskola azoknak ajánlott, akik a többnyelvű személyre vagy többnyelvű közösségre vonatkozóan szeretnének kutatásokat végezni, valamint olyan nyelvtanároknak, akik tudományos kutatással kívánnak hozzájárulni a nyelvtanítás megújításához és hatékonyabbá tételéhez.