Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Közel sincs leáldozóban a társasok kora

2016. február 29. 20:48
Jó eséllyel nincs olyan ember, akinek az életéből kimaradt volna a társasjátékozás, de azt annál kevesebben tudják elképzelni, vajon milyen folyamatokon keresztül lesz egy kósza ötletből kész játék.

Balázs Szabolcs informatikusnak napi rutinszerűen végzett munkája mellett mindig is fontos volt, hogy valamilyen kreatív tevékenységgel foglalkozzon. Gyerekkorában természetesen ő is kikerülhetetlenül találkozott a társasjátékokkal, néhány éve pedig visszakanyarodott ehhez a vonalhoz. Először csak a baráti körben jött fel újra, egyre gyakoribbá és egyre több résztvevőssé váltak a játszmák, Szabolcsnak pedig önkéntelenül pörögni kezdett az agya.

A rajzolgatás, tervezgetés után Szabolcs 2015 decemberében dobta piacra első játékát, a Csővázat. Alapelvét tekintve egyszerű, könnyedén megtanulható logikai játékról van szó, mégis rengeteg lehetőséget és variációt foglal magában, ezen felül pedig igencsak megmozgatja az ember agytekervényeit: logikázni kell, kiszámítani a másik lépéseit, és átlátni a rendszert.

A Csőváz már több veszprémi játékboltban megtalálható, de megrendelhető a www.csovaz.hu oldalon is.

Szabolcs még az út elején jár, de tele van elképzelésekkel, és szeretne egyre jobban bekerülni a szakma vérkeringésébe. Az interjúra magával hozott még egy játékot, az Ősidőket, egy klasszikus partijátékot, amely már több személyt szolgál ki, és szabályait tekintve is komplexebb. A termék már szinte teljesen kész, de Szabolcs azért még töri a fejét pár csavaron.

Főleg a serdülő és felnőtt korosztályban határozná meg a célcsoportot, de a kicsiket sem hagyja unatkozni, másik szabadidős tevékenysége ugyanis a meseírás (de pályafutása során volt már zenész és költő is).

Egy társasjáték elkészítése összetett munka. Az első 60-70 százalékot viszonylag könnyű elérni: ha megvan az ötlet, gyorsan lefirkantja az alapszabályokat. Ezt követően válik egyre nehezebbé a tervezési folyamat, ez rengeteg precizitást és türelmet igényel: ki kell találni a kezdő értékeket, balanszírozni kell a játékosok esélyeit, illetve fáradhatatlanul tesztelni kell, amíg minden a helyére nem kerül.

A játékkészítés során egyszerű alapelvet követ: gondolkozós, taktikázós játék készítésére törekszik, ami gyorsan lejátszható, így nem válik unalmassá.

A főállású munka és a játékkészítés összeegyeztetése nem mindig könnyű, de a ráfordított energia mégis megtérül, az egész napos képernyő előtt ülés és a monotonitás után ugyanis felüdülést jelent ötletelni és alkotni.

Szabolcs úgy látja, hogy az egyre nagyobb mértékű „digitalizálódás” cseppet sem csorbít a társasjátékok népszerűségén, egy iszogatással, beszélgetéssel, önfeledt kikapcsolódással vegyülő társasjátékparti pedig utánozhatatlan hangulatot teremt barátok közt és családi körben egyaránt.

Szabó Virág
Domján Attila

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.