Porga Gyula ismertette az előző uniós ciklus legfontosabb eredményeit és az aktuális, 2020-ig tartó időszakra vonatkozó terveket. A konzultáció során arra kérik a lakosságot, hogy mondjon véleményt ezekről az elképzelésekről.
Dózsavárosban a csapadékvíz-elvezetés problémáját oldják meg; a Pápai utat összekötnék a Házgyári úttal, és ezen a környéken kerékpárutat is létesítenének. Megújul a városrész orvosi rendelője. Ugyan nem itt valósul meg, de a Dózsaváros problémáira is reflektál az intermodális csomópont kialakítása, ami a menetrend-változás mellett abban is érinti a városrész lakóit, hogy megszűnik az itt működő volán-telep (az a vasútállomás mellé költözik majd), és lecserélnék az autóbusz-állomány nagy részét is. Befejeznék a belső körgyűrűt: első lépésben a Pápai út és a Tüzér utca közötti szakasz épülhet meg, az innen a Jutasi útra átkötő szakasz forrása egyelőre még bizonytalan.
Teljesen felújítanák a színházat, visszaállítanák az eredeti bejáratot a park felől, ezt a régi mozi épületének és a régi ének-zenei iskolának a rehabilitációjával egy ütemben tervezik megvalósítani. Ezekben a régóta elhanyagolt épületben a színházat kiszolgáló létesítményt alakítanának ki, és egy többfunkciós kulturális teret (táncház, mozi, bábszínház) hoznának létre. Szintén rendeződhet a gyerekkórház és a volt piarista gimnázium sorsa, előbbiben a Heim Pál Alapítvány együttműködésével gyermek-egészségügyi központ jönne létre, utóbbiban pedig várostörténeti múzeumot alakítanának ki.
A dózsavárosi lakosok több kérdést is feltettek a polgármesternek. Érdeklődtek az egykori Dimitrov sorsáról, most úgy tűnik, hogy irodai funkció költözhet az egykori művelődési házba. A Dohnányi zeneiskola Völgyhíd téri épületét megpróbálják értékesíteni, de egyelőre nem sikerült vevőt találni rá.
Érdeklődtek Csatár sorsával kapcsolatban is. Mivel az a „városrész” nem belterület, elvileg nem is lehetett volna oda építkezni. Rossz tendencia, hogy túl olcsón lehet ott házat venni, és emiatt a Házgyári út 1-ben korábban tapasztalt állapotok alakulhatnak ki. Ezt a folyamatot úgy lehetne megakadályozni, hogy infrastruktúrájában fejlesztenék a környéket, felnyomva ezzel az ingatlanárakat. Halmay György önkormányzati képviselő is egyetértett ezzel: mivel Csatár alatt található a város egyik legnagyobb vízbázisa, a csatornázatlanság veszélyezteti a vízkészletet. Ezt szem előtt tartva olyan fejlesztéseket kell végrehajtani, amik nem járnak az ottani lakosság létszámának növekedésével.
Csererdőben megtették az első fontos lépést: sikerült önkormányzati tulajdonba venni a korábban magánkézben lévő úthálózatot. Elkészültek a tervek az úthálózat és a vízelvezetés rendezésére, az következő 2-3 évben megoldódhatnak ezek a problémák.
Szóba került még a belvárosi parkolóhely-hiány, a hulladékszállítási díj rendszere, a Dózsa iskola kerítésének állapota és a klubkönyvtár bővítése is.