Kedves olvasó, próbált már meg autóvezetés közben nagyon pontosan tartani egy sebességet? Egy kis utcában álandóan a sebességmérőt bámulva harminccal menni nem nehéz. Na de ismeretlen terepen, emelkedőkkel-lejtőkkel nehezítve a forgalomban mondjuk negyvenkettő és féllel menni, ami nincs is pontosan jelezve a műszeren? Igazi kihívás. Olyan nehéz, hogy még az FIA, vagyis a Forma-1-et és a rali-világbajnokságot szervező szövetség által kiírt világbajnokság is van ebből a versenyszámból, amit regularitynek vagy átlagtartó versenynek hívnak. Tavaly voltak az első magyar versenyek, idén pedig elindul az országos bajnokság is, aminek az első futama, a Volán Rallye Historic május 22-én érkezik Veszprémbe, az Óváros térre.
Mit lehet majd látni ezen a májusi kora délutánon? Egy csomó régi autót: mivel ez a versenysorozat nem a száguldásról szól, nem lezárt versenypályákon zajlik, aminek a végén szinte újjá kell éleszteni a kocsit, hanem közúton megtett 3-500 kilométerről, aminek egyes részeit nagyon pontosan adott tempóban kell megtenni, és erre tökéletesen alkalmasak az oldtimerek is. Szóval sok Ladát és Skodát utcai kivitelben és raligépnek öltöztetve, még a tsz-elnök kedvenc autója előtti Volgákat és Wartburgokat, az egyiket Németországból, ami legutóbb 1962-ben járt Magyarországon, hogy részt vegyen a Békéért-Barátságért Rallye-n. Akit pedig a volt szocialista csodák hidegen hagynak, az találkozhat egy olyan Renault Gordinival, amihez hasonlóval Ferjáncz Attila első nagy sikereit aratta; különleges gyári tuningolt BMW-kel; Fiat raliautóval; a mini Corvette-nek is becézett ritka Opel GT-vel; Mercedesekkel; Minikkel és Porscheval.
A tervek szerint 13.15-tól érkeznek az autók, amiket körbe lehet járni, fotózni, a tulajdonosaikat kifaggatni róluk és nagyjából egy óra múlva a majd’ negyvenfős mezőny minden résztvevője célba ér.
Aki kíváncsi a részletekre, látogasson el a rendezvény honlapjára (www.volanrali.hu), ahol a szabályokon túl sok képet is talál a tavalyi verseny résztvevőiről és aktuális nevezési listát az idei indulókról és autóikról.
Busánszky Lajos
szervező
