Veszprém város Integrált Területi Programja (továbbiakban: ITP) a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (továbbiakban: TOP) keretében megvalósuló integrált területi programokról szóló Kormányhatározatban került elfogadásra még 2015-ben.
A 2014-2020 költségvetési ciklusban a „Fenntartható városi közlekedésfejlesztés” intézkedés keretében 1,028 milliárd forint keretösszeg áll rendelkezésére Veszprémnek.
Az elfogadott ITP alapján a keretösszegből 1.004.417.600.- forintot a belvárosi körforgalmi csomópont kiépítésére a kerékpárutak építésére fordíthat Veszprém város önkormányzata 100%-os támogatási intenzitással- mondta el keddi sajtótájékoztatóján Ovádi Péter, a Fidesz –KDNP veszprémi képviselőcsoportjának frakcióvezetője.
Hozzátette: a Fidesz-KDNP veszprémi frakciója mindig elkötelezett volt az irányba, hogy Veszprém egy sikeres, európai színvonalnak megfelelő város legyen, emellett mindig támogatta azokat a fejlesztéseket, amelyek hosszútávon fenntarthatóak.
A veszprémi közgyűlés szerdán szavazhat az alábbi milliárdos fejlesztésekről:
Budapest út - Brusznyai Árpád utca - Mártírok útja - Bajcsy-Zsilinszky Endre utca találkozásában körforgalmi csomópontok kiépítése
A Budapest út – Brusznyai út – Mártírok út csomópontjában turbókörforgalmat, míg a Bajcsy-Zsilinszky utca – Mártírok út – Kórház utca csomópontjában körforgalmat építenének ki. A beruházás során a meglévő gyalogos-átkelőhelyeket áthelyezik és hozzájuk kapcsolódóan új járdákat építenek, továbbá a meglévő járdákat térkő burkolattal újítják fel. A körforgalmakról részletesebben itt írtunk.
Kerékpárút a belváros és a vasútállomás között:
A belváros és a Jutasi lakótelep kerékpáros kapcsolata jelenleg nem megoldott, ennek javítására készül a Jutasi út melletti kerékpáros fejlesztés, amely a vasútállomással is biztosítja a kapcsolatot. A Bagolyvári úttól a Munkácsy útig a Séd felöli oldalon 2,0 méter széles kerékpárút és 2,0 méter széles járda kerül kialakításra a meglévő útpályától 1,5 méteres zöldsávval elválasztva. A Munkácsy úti körforgalomtól északra kétoldali kerékpársáv kerül kialakításra a meglévő szegélyek között. A kerékpárút a Házgyári út jelzőlámpás csomópontján keresztül átvezetésre kerül a vasútállomás irányába.
Kerékpáros nyomvonal építése Szabadságpuszta városrész irányába
A szabadságpusztai nyomvonal jelentős része vegyes használatú útként, 3 méter szélességgel kerül kialakításra, kétoldali 1-1 méter széles padkával, kétoldali ráhajtás gátló cölöpsorral és fasorral, kitérőkkel és sárrázókkal. Egy kisebb szakaszon - ahol nem kell biztosítani a mezőgazdasági célú közlekedést - önálló kerékpárút épül. A 73. számú főúton történő átvezetésnél olyan jelzőlámpás csomópont kerül kialakításra, amely a gyalogos közlekedést is lehetővé teszi az útszakaszon, valamint megoldja a jelenleg is fennálló, közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyes gyalogos közlekedést a két oldal között. A nyomvonal hossza megközelítőleg 2.500 méter, amely a Bottrop utcától (Déli intézményközpont) a Berkenye utcáig (Szabadságpuszta) tart.
Amennyiben a szerdai közgyűlés támogatja a fenti érvényes építési engedélyekkel rendelkező fejlesztéseket, a kivitelezések a közbeszerzés után 2017-ben kezdődhetnek el.
Ne maradjon le a holnapi közgyűlésről, ahol a közlekedési feladatok mellett egyéb témákat is tárgyalnak. Kövesse élőben a történéseket nálunk holnap reggel 8 órától!