Az LMP önkormányzati képviselője hétfői sajtótájékoztatóján emlékeztetett arra, hogy a Modern Városok Program veszprémi elemeinek bejelentésekor Orbán Viktor miniszterelnök ígéretet tett arra, hogy megpróbálják " a vasúti pályaudvar és a buszpályaudvar egymástól elválasztott elhelyezését úgy megoldani, hogy az egyúttal városrendezés is legyen". Ezzel szemben az intézkedés nem szerepel a veszprémi fejlesztéseket szabályozó kormányhatározatban, holott az intermodális csomópontra megvalósíthatósági tanulmány is készült, annak költségeit a legutóbbi változatban kilencmilliárdra becsülték. Maga a terv félmilliárd forintba került.
Az LMP azt várja a városvezetéstől, hogy tájékoztassa a veszprémieket: mikor, milyen pénzből valósulhat meg az intermodális csomópont? A képviselő szerint arról is meg kellene kérdezni a veszprémieket, akarják-e egyáltalán, hogy a buszpályaudvar a vasútállomáshoz költözzön - a konzultációban erre vonatkozó kérdés ("Mennyire tartja fontosnak az autóbuszos és vasúti közlekedés fejlesztését és a helyijárat menetrenddel való összehangolását, aminek keretében központi vasút- és buszpályaudvar jön létre?") alapján erről nehéz képet alkotni.
Gerstmár Ferenc emlékeztetett: csütörtökön a Közgyűlés csak két évre írta ki a helyi tömegközlekedésre vonatkozó pályázatot, mert hosszabb távon részben önkormányzati tulajdonú cégre bízná a feladatot. A képviselő szerint jó irány, hogy az önkormányzat saját kezébe venné a területet, ugyanakkor a döntés azt is jelenti, hogy újabb két évig nem várható fejlődés a tömegközlekedésben sem a menetrend, sem a gépjárműpark tekintetében.