A versenyen hagyományosan együtt rajtoltak a hagyományos, egytestű hajók és a két- vagy háromtestű high-tech vitorlások, a profi csapatok és a családi vitorlázók. A rajt után Csopak előtt Vándor Róbert irányította RSM DTM Hungary GC32-es katamarán állt a mezőny élére.
A vitorlásoknak a 155 kilométeres Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Tihany-Keszthely-Tihany-Balatonfüred távot kell teljesíteniük kikötés és külső segítség igénybevétele nélkül, maximum 48 óra alatt.
A Kékszalag jelenlegi abszolút időrekordját a Fifty-Fifty, egy kétárbocos, kéttestű, magyar fejlesztésű hajó tartja, amely 2014-ben 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt teljesítette a távot.
A 48. Kékszalag Erste World Nagydíj rendezője, a Magyar Vitorlás Szövetség, az Országos Meteorológiai Szolgálat, a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata és a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság korábban közös állásfoglalásban fordul azokhoz a vitorlázókhoz, akik elindultak a tradicionális tókerülő versenyen. A versenyzőket arra figyelmeztették, hogy csak azok vágjanak neki a mintegy 155 kilométeres távnak, akik erre mind személyes képességeiket, mind pedig hajójuk műszaki állapotát tekintve megfelelően felkészültek.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése alapján, amely a verseny teljes idejére erős (45-55 km/h), helyenként viharos erejű (60-75 km/h) északnyugati szelet prognosztizál.