A Magyar Nemzet hétfőn arról írt, hogy lassan négy éve húzódik az átfogó KRESZ-módosítás befejezése, Kozma Péter közlekedési jogász szerint a késlekedés oka lehet, hogy
2014-ben az ORFK szóvivője azt nyilatkozta, hogy a tervek a szerint az új törvény hatálybalépésekor mindenkinek újra kellene vizsgáznia KRESZ-ből.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtófőnöke hangsúlyozta: a KRESZ áttekintése régóta tart, és még akár egy-másfél év is eltelhet, mire a szabályok módosulnak. A KRESZ módosítására vonatkozó javaslatokról folyamatosan egyeztetnek az érintett minisztériumokkal, szakmai szervezetekkel - mondta Kiss Anita.
Az NFM sajtófőnöke a jelenleg napirenden lévő javaslatok között említette, hogy a környezetkímélő elektromos autók elterjedését segítenék, ezek a járművek behajthatnának a buszsávba, a környezetvédelmi övezet tábla rájuk nem vonatkozna. Az autópályán és autóúton torlódás esetén mindenkinek használnia kellene az elakadásra figyelmeztető lámpajelzést, szó van a sebességhatárok emeléséről azokon az utakon, ahol minden körülmény ezt megengedi, például jó minőségű az út, kevés baleset történik, ott a személyautók és teherautók is magasabb sebességgel mehetnének, annak mértéke az egyeztetésektől is függ - ismertette Kiss Anita.
Az ORFK a délelőtt folyamán a honlapján közzétett közleményében valótlanságnak nevezte, hogy a szervezet szóvivője bármikor is erről nyilatkozott volna.
A Magyar Nemzet című polgári napilap 2016. július 18-án megjelent lapszáma 2. oldalán az „Új KRESZ – csigatempóban” című közlés, majd az azt átvevő számos médiatartalom-szolgáltató valótlanul híreszteli, hogy az ORFK szóvivője 2014-ben arról nyilatkozott, hogy a KRESZ esetleges módosítását tanfolyam végzéséhez és újabb vizsgához kötné a jogalkotó. Ilyen nyilatkozatot az ORFK szóvivője 2014-ben, 2014 előtt, és azóta sem tett.