A Concerto Armonico, a régi billentyűs hangszerek specialistájaként ismert Spányi Miklós neve és Carl Philipp Emanuel Bach zenéje összefonódik a világ szemében. Spányi Miklós és a Concerto Armonico 1994-ben kezdte meg C.P.E. Bach összes billentyűs versenyművének nagy jelentőségű felvételét a svéd BIS Records számára. A 20 CD-ből álló sorozat C.P.E. Bach születésének 300. évfordulójára 2014-ben készült el.
„Az együttes jelenlegi összetételében sok praktikus szempont is közrejátszik. Az eredeti Concerto Armonico még kicsit nagyobb volt, az utóbbi időkben honosítottunk meg egy minimális hangszerösszeállítást. Quantz írja egyébként, hogy a legkisebb még zenekarnak mondható együttes a négy hegedű, brácsa, cselló és bőgőösszeállítás, amellyel mi is dolgozunk. Rendkívül érdekes, milyen sok zenét el lehet úgy játszani, hogy az együttesben összesen négy hegedű van; gyakorlatilag az egész concerto grosso repertoár megszólaltatható ebben a formában. Úgy tűnik, nemcsak a könyvek írnak róla, hanem valóban tipikus lehetett ez a felállás a kisebb udvarokban.”
A Concerto Armonicót szombaton fél hattól a várban, a Ferencesek templomában találják meg, este nyolctól pedig Sergey Khachatryan, Lusine Khachatryan és a Mendelssohn Kamarazenekar ad koncertet a Hangvillában.
Sergey Khachatryan Örményország fővárosában, Jerevánban született zongorista-zenepedagógus szülők gyermekeként. Hatévesen kezd hegedülni. 1993-ban röviddel azután, hogy a család Németországba költözik, a würzburgi Zeneakadémia hallgatója, majd 1996-tól Josef Rissin irányítása alatt folytatja tanulmányait a karlsruhei Zeneakadémián. 2000-ben rangos nemzetközi elismerésben részesül a Sibelius Versenyen Helsinkiben, ahonnan a verseny történetének eddigi legfiatalabb indulójaként, tizenötévesen hozza el az első díjat. Ugyanebben az évben megnyeri a Nemzetközi Ludwigh Spohr Hegedűversenyt Freiburgban, 2002-ben második lesz az Indianapolisi Hegedűversenyen. 2005-ben átveheti az egyik legjelentősebb nemzetközi hegedűverseny, a Brüsszeli Erzsébet Királyné Verseny első díját is. Sergey Khachatryan ma egy 1740-ben készült Guarneri hangszeren játszik.
Az örmény származású zongoraművésznő, Lusine Khachatryan játéka legtalálóbban a „billentyűk költészete” kifejezéssel jellemezhető. Szülei mindketten zongoristák, magától értetődően első leckéit tőlük kapja. 2008-ban szerez mesterdiplomát a karlsruhe-i Zeneakadémián zongoraművész és kamarazene szakon. Művészi karrierjét számos versenyhelyezés, elismerés és ösztöndíj fémjelzi; miután díjat nyer Olaszországban a „Cittá di Ostra” és a „Cittá di Marsala”, majd a „ II Concours Européen de Piano 2009 “ versenyen Normandiában, nemzetközi pályafutása nagy lendületet vesz. A világ leghíresebb koncerttermeinek közönsége gyönyörködhet játékában.
Gyakori kamarapartnere hegedűművész bátyja, Sergey. Közös debütáló CD felvételük az EMI Classics kiadónál jelent meg, ezt követően vették lemezre Franck és Sosztakovics hegedűszonátáit, majd Brahms összes hegedű-zongora szonátáját.
Lusine Khachatryan néhány éve egy teljesen egyedülálló műfaj létrehozásán fáradozik, melynek a „Zongoraszínház” nevet adta. A színművészetet és a klasszikus zongorajátékot ötvöző izgalmas kísérlet során a zene a színházi miliőben csendül fel, és kap merőben új dimenziót, intenzitást. Eddig négy „zongoraszínházi” produkciót írt és rendezett, köztük Schiller Stuart Máriájának adaptációját.