Az új nyomvonal elejétől, az erőműtől, félpályán elkészítettük az aszfaltburkolatot, amely egy rövid terelőúttal visszacsatlakozik a 8 sz. főútra. A forgalmat először a későbbi bal pályára, majd utána a későbbi jobb pályára tereljük, és a híd után egy rövid kanyarral irányítjuk vissza a 8 sz. főútra. A változás az 1 sz. szervizút (mostani 8 sz. főút), a 7204 sz. út körforgalmi csomópontjának és csatlakozásainak, valamint a tervezett buszfordulónak a megépítését és kialakítása miatt szükséges. A megváltozott forgalmi helyzet váratóan 1 évig fog fennmaradni.
Ami a várpalotai elkerülőt illeti: a 2x2 sávos, 110 km/h tervezési sebességű, fizikai elválasztással kialakítandó elkerülő úton az 5.8 km hosszú főpálya mellett 2.4 km egyéb országos, illetve 2.35 km szervizút is épül. Az elkerülő út két helyen keresztezi külön szintben a Székesfehérvár-Szombathely vasútvonalat, külön szintű csomópont épül a kezdő szelvénynél. Két keresztező út, az Ősi és a Péti út korrekciója, és külön szintű átvezetése is megvalósul.
Az 5,8 kilométeres új szakasz kivitelezése 2014 augusztusában kezdődött, és várhatóan 2018 februárjára készül el a Zrt honlapján közzétett adatok szerint. A kivitelezés szerződéses összege 21,8 milliárd forint.