Kovács Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviseletének vezetője a turizmusnapon elmondta: az elmúlt években a résztvevők mintegy hetven százaléka arról számolt be, hogy az eseménynek köszönhetően konkrét üzletek is köttettek.
A rendezvényen több mint húsz magyarországi turisztikai egyesület, szálloda és több mint ötven magyar turisztikai szakember mutatja be a kínálatot, a siófoki, balatonfüredi, zalakarosi és hévízi turisztikai egyesületek mellett a balatoni borrégiót is ismertetik.
Perényi János bécsi magyar nagykövet elmondta: Ausztria nemcsak politikailag és kulturálisan, hanem a gazdasági életben is fontos partnere Magyarországnak. Kifejtette: az ausztriai turisták számára a Balaton ismerős lehet, a kelet-dunántúli régió azonban kevésbé, jóllehet itt található például a herendi porcelán, illetve a megyeszékhely, Veszprém.
Hoffmann Henrik, a Balatoni Regionális TDM Szövetség elnöke elmondta, megújult a balatoni turizmus, de a tó jellemzően belföldi utazási célpont lett. Kiemelte: a Magyar Turisztikai Ügynökség (MÜT) létrehozásával már egy "termékként" lehet kínálni a Balatont, amely áttörést jelenthet a külföldi piacok elérésében is.
Dani-Varga Barbara, a Magyar Turizmus Zrt. balatoni regionális marketing igazgatóságának vezetője közölte, a Balaton régió vendégeinek harminc százaléka külföldi vendég, a második legtöbb vendégéjszakát az osztrákok töltik el. Kiemelte: a balatoni utazás nemcsak nyári program lehet, ősztől tavaszig is várják a vendégeket.