"Ahogy arról korábban a sajtóban és a honlapunkon is hírt adtunk, a hulladékról szóló törvény, 2016. április 1-től hatályos rendelkezései alapján a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt-t (NHKV Zrt.), szedi be a közszolgáltatási díjat, és ez a társaság kezeli a közszolgáltatás keretében keletkező kintlévőségeket is, azzal a céllal, hogy országos szinten egységesítse a hulladékgazdálkodást" – mondta el lapunknak Horváth Zoltán, a „VHK” Veszprémi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Eddig azonban, mivel a háttérben országos szintű érdekegyeztetés és informatikai adatharmonizáció zajlott, áprilistól az NHKV Zrt.-től nem mentek ki számlák, amelyek kiküldésére a folyamatok lezárultával most, október elején kerül sor, bérszámlázás keretében.
A VHK Kft. szolgáltatási területén élő ügyfelek részére várhatóan jövő héten, lakossági küldeményekben formájában érkezik majd meg az 5 db elmaradt – április-augusztus - havi számla illetve a hozzájuk tartozó tájékoztató levél. A számlák 2016. szeptember 15-ös keltezéssel kerültek kiállításra, viszont a rajtuk szereplő fizetési határidők különbözőek, amelyek több lehetőséget, kifizetési könnyebbséget jelentenek majd a szolgáltatást igénybevevők számára.
"Rajtunk kívül álló, technikai okok miatt, azonban a kiküldésre csak megkésve kerül sor, mint ahogyan azt mi eredetileg terveztük, ebből fakadóan a számlák között néhány lejárt határidővel fog megérkezni" – tette hozzá az ügyvezető. Erre való tekintettel kéri a lakosság megértését, ill azt, hogy a számlák kézhezvételét követően a lejárt határidejűeket 15 napon belül, a többit pedig teljesítési határidőn belül rendezzék, ezzel is segítve munkájukat! Horváth Zoltán kérdésünkre azt is elmondta, hogy a lejárt fizetési határidők miatt, természetesen és értelemszerűen késedelmi kamatot nem számolnak majd fel.
