Pál Béla, a megyei MSZP frakciójának vezetője felidézte: 2010-ben már több, a gazdaság szempontjából égetően fontos közúti fejlesztés engedéllyel, kivitelezési tervvel és időrendi ütemezéssel rendelkezett, ezeknek mégis csak töredéke valósult meg. Ide sorolható a 72-es számú út csomópontjának és a Veszprémet elkerülő útgyűrű közel 14 km-es szakaszának fejlesztése és bővítése, valamint a város 5 csomópontjának különszintűvé átalakítása, illetve a korábban kiemelt projektként kezelt 8-as számú főút fejlesztése Hajmáskérnél és egy Ajka, Devecser, Tüskevár elkerülővel, új nyomvonallal. Utóbbi kulcsa lenne az Ajka, Veszprém, Várpalota, Székesfehérvár innovációs tengelynek is, ahogy a 82-es út Gyulafirátótot és Kádártát érintő szakasza is jelentős fejlesztésnek számítana, a korábbi engedélyek és tervek azonban lejártak, a projektek pedig folyamatosan tolódnak.
Természetesen több felújítás is megvalósult, illetve folyamatban van – például a Márkó-Herend közötti szakasz, a várpalotai elkerülő fejlesztése, 2022-ben pedig a 83-as útra is sor kerül –, ugyanakkor még mindig közel 120 kilométernyi szakasz vár fejlesztésre.
Pál szerint ennél még rosszabb helyzetben vannak a vasutak. Régóta korszerűsítésre vár a Székesfehérvár-Boba közötti nyomvonal. De a Győr-Pápa-Celldömölk közötti szakasz villamosítása sem történt meg, ahogy a Balaton északi partját érintő fejlesztések is jórészt csak előkészítő szakaszban tartanak. A fény azonban még nem látszik az alagút végén: a 2014-2020-as uniós ciklusban egyáltalán nem szerepel vasúti fejlesztés, s a felsorolt közúti fejlesztésekre sincs terv erre az időszakra. A kormánypártok mégis elfogadták ezt a helyzetet, az MSZP viszont arra kéri őket, vizsgálják felül a döntésüket.