Az Üzleti Szimulációs Verseny egy vállalatvezetői döntési játék, melynek célja a döntéshozatali kompetenciák megszerzése szimulált vállalati környezetben szerzett gyakorlat alapján. A versenyen a vállalatvezetés gyakorlati kihívásaival ismerkedhettek meg a diákok: véghez kellett vinniük a rájuk bízott vállalat nyereséges működtetését a rendelkezésükre álló pénzügyi és tárgyi erőforrásokkal, figyelembe véve versenytársaik lépéseit is.
A verseny során megtanulták, hogyan és milyen döntéseket (ár, marketing, termelés, szállítás, fejlesztés) hozzanak versenypiaci helyzetben; mi ezek hatása a vállalati eredményre; hogyan ismerjék fel versenytársaik törekvéseit; hogyan alakítsanak ki stratégiát; mikor és hogyan módosítsák ezt. Megismerték a döntési helyzetek típusait, s megtudták, hogyan lehet hatékonyan csoportosan dönteni.
Az Üzleti Szimulációs Versenyre összesen 6 középiskolából 91 diák érkezett. Nyolc csapat képviselte a VSZC Közgazdasági és Közigazgatási Szakgimnáziumát, 6 csapat érkezett a várpalotai Thuri György Gimnáziumból, kettő a VSZC Öveges József Szakképző Iskolájából. Egy-egy csapat érkezett a Győri Szolgáltatási SZC Deák Ferenc Közgazdasági Szakgimnáziumából, a Székesfehérvári SZC I. István Középiskolájából és a veszprémi Lovassy László Gimnáziumból.
A verseny két csoportban zajlott. Az egyik csoport nyertese a VSZC Közgazdasági és Közigazgatási Szakgimnáziumának “Adócsalók” csapata lett, melynek tagjai: Beke Edina, Földesi Melinda, Kiss Réka, Sereg Veronika, Zádori Barbara. A másik csoportban az első helyezést a Lovassy László Gimnázium “Vészkijárat” csapata szerezte meg, melynek tagjai: Mihálykó Péter és Szabó Bence Domonkos.
A vállalatvezetés gyakorlata kihívásokat rejt magában, melynek során döntések sorát kell meghozni. A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karán a diákok lehetőséget kapnak ezen kihívásokkal megismerkedni az Üzleti Szimuláció (Business Simulation) című tantárgy keretében, melyen az Üzleti Szimulációs Verseny alapul. A Kar több száz hallgatója sajátította már el a tantárgy keretében szerzett ismereteket, közülük több sikeres cégvezető került ki.
A játékot a Gazdaságtudományi Kar nemzetközi kapcsolatai révén a világ számos részén játszották (pl. USA, Mexikó, Németország), valamint részt vettek benne az itt tanuló külföldi hallgatók is.