A megjelentek a forgalomszámlálás szakmai és döntéshozatal-előkészítői feladatait tárgyalták meg elsőként, utána a Nyugat-Magyarországi, illetve a Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanácsok területén túlmutató közlekedésfejlesztési célokat, együttműködési lehetőségeket körvonalazták.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) munkatársai, Márfai Borbála és Kovács Attila tájékoztatást adott a folyamatban lévő tervezői-kivitelezői munkákról. A Veszprém megyét érintő munkák, keletről haladnak nyugat felé.
Eszerint a várpalotai elkerülő végleges nyomvonalának tervezése folyik, határideje július vége, utána kerül sor az engedélyezési terv készítésére. A Várpalota-Veszprém körgyűrű közötti szakasz fejlesztésének tervezésére, egyesített tervezési és kiviteli terv készítésére még áprilisban kiírják a közbeszerzési eljárást. Ezen a szakaszon 11,5 tonna teherbírásra alkalmas burkolat-megerősítés történik. Emellett fizikai elválasztást építenek a 2x2 sáv közé ott, ahol elfér az ezzel járó szélesítés. A hajmáskéri-sólyi illetve a litéri csomópontokat külön szintűekre tervezik.
A veszprémi körgyűrűn csak burkolatmegerősítő munkákat terveznek, fizikai elválasztást nem helyeznek a 2x2 sáv közé. Márkó elkerülőjének építése zökkenőmentesen zajlik. A Márkó-Ajka közötti szakasz esetében már van megbízás az egyesített tervezési és kiviteli terv készítésére. A burkolat, - és a hidak megerősítésének tervezésére szól a megbízás, illetve vizsgálják egy szakaszon kapaszkodósáv építésének lehetőségét. Várhatóan május végére készül el az engedélyezési tervdokumentáció.
Az Ajka és a megyehatár közötti szakasz fejlesztésének tervezésére, egyesített tervezési és kiviteli terv készítésére áprilisban kiírják a közbeszerzési eljárást. A kiírás burkolat-megerősítésre szól, 2x2 sáv építésének lehetősége csak a Vas megye határa előtti hat-hét kilométeres szakaszon történhet "előzősávok" építése címén.
Mindenkinek új információt jelentett, hogy a NIF Zrt. megbízott egy céget, hogy október 20-ig vizsgálja meg a 8-as főút Veszprém és Körmend közötti szakaszának jelenlegi nyomvonalát lehetséges, és később elegendő-e 2x2 sávos kiemelt főúttá fejleszteni. Illetve szükség lesz-e egy új, a jelenlegi nyomvonaltól eltérő, részben azzal párhuzamos nyomvonalat találni egy 2x2 sávos gyorsforgalmi útnak? A kérdés egyeztetésére, a vizsgálatot végző társaság megkeresi az érintett önkormányzatokat.
A tanácsülés egyhangú döntéssel együttműködési megállapodást hagyott jóvá a Vas megyei, illetve a Veszprém Megyei Kereskedelmi- és Iparkamarával.
A kamarák vállalták, hogy a 8-as főút gyorsforgalmúvá fejlesztése, a nyomvonal legkésőbb 2013-ra véglegesítése, az állami döntéshozatal előmozdítása érdekében rendszeresen gyűjtik és publikálják a vonatkozó gazdasági adatokat. Együttműködve a megyei rendőr főkapitányságokkal, rendszeresen értékelik a baleseti statisztikákat. Konferenciákat, tanácskozásokat szerveznek a gazdasági vállalkozások és a helyi önkormányzatok részvételével. Hatástanulmányt készíttetnek arról, hogy a 8-as főút gyorsforgalmivá fejlesztésével a lakosság életminősége és lehetőségei hogyan javulnak.
A vállalások jelentőségét jelzi, hogy a kamarák 2008. május 30-ára, péntekre már szervezik is az első konferenciát, melynek tervezett helyszíne Veszprém. A rendőrséggel történő egyeztetés mellett a szaktárca és a NIF Zrt. egyértelmű állásfoglalását remélik a 8-as főúttal illetve az M8-as úttal kapcsolatos építési terveikkel kapcsolatban.