Vannak-e konkrét elképzelések a 8-as főűt megerősítését illetően? Mely szakaszokon esik majd egyben az M8-as gyorsforgalmi út és a jelenlegi 8-as? Milyen források állnak rendelkezésre? Meddig valósulhatnak meg a beruházások, s egyeztetne e majd érdemben az érintett önkormányzatokkal? - hangzottak el a kérdések a Parlamentben. Dióssy Gábor szakállamtitkár válasza szerint, ami a Márkó és Ajka közötti kapaszkodósávot illeti, hamarosan nyilvános lesz a közelmúltban végzett vizsgálat eredménye. Az M8-as gyorsforgalmi útról további tanulmányok készülnek majd, ennek a tanulmánynak az elkészítésére pedig közbeszerzési pályázatot fognak kiírni - így a nyomvonalról egyelőre nincsenek konkrétumok. Azt már most elmondta az államtitkár, hogy a két út, a jelenlegi 8-as és az M8-as több szakaszon valóban egybeesik majd. Hogy pontosan hol, az egyelőre kérdéses. Ami konkrét: a megyehatáron lévő Dabróka Csárdától Veszprém irányába 2x2 sávos előzési szakasz épülhet, mintegy 6 kilométer hosszan, ennek megvalósítását a kormány szintén 2010-re tervezi. A közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében viszont egy jelzőlámpát telepítenek a csatári csomóponthoz.
Horváth Zsolt a Vehir kérdésére elmondta, hogy számára elfogadhatatlan a válasz. A honatya a 8-as sorsát szó szerint katasztrófálisnak nevezte. Úgy véli, a kormányzat cserben hagyta a térséget, mert az infrastruktúra fejlesztésben a főútvonalunknak, valamint az M8-as gyorsforgalmi útnak prioritást kellene élveznie. Ezzel ellentétben az előttünk álló két évre vonatokóan szinte semmi biztosat nem tudhatunk, míg azt látjuk, hogy az ország más területein már megkezdett, konkrét fejlesztések vannak - tette hozzá. Horváth Zsolt felhívta a figyelmet arra, hogy a 8-as főút áteresztőképessége tarthatatlan, már a jelenlegi forgalmat sem bírja el, ezért elengedhetetlen, hogy mielőbb burkolatmegerősítést kapjon és tehermentesítsék.