A nagy múltú brit cég legutóbb 1997-ben, egy "csonka" évet töltött a sportban.
A Motorsport Világtanács már az év elején jóváhagyta az FIA azon kezdeményezését, miszerint a jövő évben bevezetésre kerülhet a költségvetési sapka a Forma-1-ben.
A szövetség mindezt úgy képzeli el, hogy azok a csapatok, melyek tartják magukat a 30 millió fontos költségvetési plafonhoz, nagyobb szabadságot kapnak az autók tervezése terén, mint azok, akik korlátlanul költik a pénzüket.
Bár ez még csak terv, már most többeknek felkeltette az érdeklődését, köztük a Loláét is, melynek ügyvezetője, Martin Birrane a következőket mondta: "Az a bejelentés, miszerint a forma-1-es csapatok esetleg egy ésszerű, költségkímélő opciót választhatnak a 2010-es idénytől, azt eredményezte, hogy úgy döntöttünk, átgondoljuk, miként tudnánk egy olyan autót fejleszteni, amely részt vehetne a bajnokságban."
"Azzal, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet miatt a Forma-1 is arra kényszerült, hogy egy költséghatékonyabb modellt állítson fel, ideális helyzetbe kerültünk, hogy megfontoljuk visszatérésünket. A Lola birtokában van mindazon technikai erőforrásnak, képességnek, és tudásnak, hogy egy olyan autót építsem, ami a nemzetközi motorsport legmagasabb szintjének számító Forma-1-ben versenyezzen."
Az Autosport úgy tudja, hogy a jövő évben bemutatkozó USF1 istállóval egyetemben, a Lola is a Cosworth által olcsón kínált egységes erőforrások felé kacsingat.