Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. november 22. Cecília
Veszprém
1°C
2024. november 22. Cecília
Veszprém
1°C

Négyszeresére nőhet a féktávolság a nem megfelelő nyári gumi miatt

2017. március 7. 20:18 // Forrás: Próbakő Kommunikáció
A különösen hideg tél után közeledik a tavasz, ilyenkor nem csak a ruhatárat érdemes felfrissíteni, de az autót is. A Delticom szakértői fontosnak tartják, hogy az autósok a téli gumik kiválasztásához hasonló figyelmet szenteljenek a nyári időszakra szánt szettekre is.

A vezetők gyakran figyelmen kívül hagyják az abroncsaik állapotát. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy autózás közben az utasok és a saját biztonságuk is egy dolgon múlik: a gumik és az út közötti kapcsolaton.

„Ahogy beköszönt a jobb idő, hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy az utak újra teljesen biztonságosak, már nem számít, milyen abroncsokkal van felszerelve a gépjárművünk. A feltételezés azonban korántsem igaz. Egy-egy tavaszi zápor, kiadósabb esőzés csúszós körülményeket és átfolyásokat okozhatnak az utakon. A síkos úton csökken autónk kontrollálhatósága, a féktáv pedig akár négyszeresére is nőhet” – mondta Szikora Csaba, a Delticom nemzetközi online gumiforgalmazó cég hazai leányvállalata, a gumik.hu szakembere.

A nyári gumik maximális biztonságot, kiváló teljesítményt garantálnak 7°C felett: összetételüknek és kialakításuknak köszönhetően a kocsik tapadása és kezelhetősége is megfelelő, akár száraz, akár nedves aszfalton autózunk. Emellett a szettek élettartamát növeli, az üzemanyag-fogyasztást pedig optimalizálja a megfelelő abroncsok használata.

A használat mértéke és a gumik kémiai összetételének változása egyaránt hatással van az abroncsok élettartamára. A Delticom szakértői szerint a gyártástól számítva 4-5 évente érdemes lecserélni a nyári garnitúrát, hiszen addigra a gumik anyaga sokkal keményebb, tapadása pedig kisebb lesz. Extrém használata mellett maximum három évig tanácsos ugyanazzal a szettel autózni.

illusztráció: Bridgestoneillusztráció: Bridgestone

A piacon több márka számtalan specifikációjú abroncsa közül válogathat az autós. A kocsi potenciális teljesítményével kapcsolatban a gumi átmérője, szélessége, szerkezete, terhelési és sebesség indexe egyaránt iránymutató. Például minél nagyobb az abroncs átmérője, annál kontrollálhatóbb a jármű és annál biztosabb, erősebb a lefékezés. Emellett hasznos információt nyújt az EU-s matrica jelölési rendszer is, ami a gumi gördülési ellenállását és vízkiszorító képességét osztályozza A-tól G-ig, valamint jelöli jellemző zajkeltő mértékét.

A Delticom egyedülálló módon segíti a vásárlás előtt állókat a megfelelő döntés meghozatalában. „A különböző szervezetek gumitesztjei nagyon hasznosak, de igazán hiteles és fontos információkat maguk az autósok tudnak adni a mindennapi használat során szerzett tapasztalataik alapján. A Delticom ezért hozta létre a www.gumiteszt.com oldalát, ahol vásárlóink megoszthatják egymással észrevételeiket a különböző méretű, összetételű, más-más technológiával készült nyári abroncsokról. A felületre eddig több mint 500.000 tesztjelentést töltöttek fel, ami közel 6,3 millió megtett kilométeren alapul” – tette hozzá Szikora Csaba.

Mit ellenőrizzünk a nyári abroncsokon felszerelés előtt?

  • Vizsgáljuk át alaposan az abroncsokat, hogy van-e rajtuk látható anyaghiba!
  • Ellenőrizzük a gumik profilmélységét!
  • Ha az érték a 75 cm-t meg nem haladó átmérőjű gumiabroncs esetében 1,6 mm vagy az alatt van, illetve az abroncsok mintázatába beépített indikátorok már tisztán kivehetők a mintázatban, akkor már fel se szereljük az adott abroncsokat! A 75 cm-nél nagyobb átmérőjű gumiabroncs – általában teherautók – esetében már 3 mm-es mélység esetén le kell cserélni a gumiabroncsot.
  • Vegyük figyelembe abroncsaink életkorát! A 4-5 évnél idősebb gumikat már ne használjuk, még akkor se, ha korábban csak a garázsban vagy a padláson pihentek!
  • Az abroncsok életkorának meghatározásában segítségünkre lehet az oldalfalon feltüntetett DOT szám.
  • Hideg állapotukban ellenőrizzük a kerekek légnyomását!
  • A nem megfelelő értékre felpumpált abroncsok következtében ugyanis csökkenhet a gumik élettartama, valamint az autónk is kezelhetetlenné válhat.
  • Az abroncsok elhasználódásának, kopásának lassítása érdekében szezononként változtassuk meg pozíciójukat a kocsin!
vehir.hu
további cikkek
A Magyar Közút felkészült az első hóra, és arra kérik az autósokat, ők is készüljenek közélet A Magyar Közút felkészült az első hóra, és arra kérik az autósokat, ők is készüljenek Az előrejelzések alapján november 22-én, pénteken érkezik a 2024-2025-ös téli szezon első havazása. tegnap 11:39 Csaknem 100 vasúti kocsi felújítása kezdődött el közélet Csaknem 100 vasúti kocsi felújítása kezdődött el Csaknem 100 vasúti kocsi felújítása kezdődött el, hogy mihamarabb ismét forgalomba állhassanak - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára. 2024. november 11. 10:49 Már a tanulóvezetőket is ledudálják közlekedés Már a tanulóvezetőket is ledudálják Talán nem csak az én élményem az, hogy a közlekedési morál az elmúlt években inkább romlott, mint javult Magyarországon. Ráadásul egyre több az autó az utakon, ami aztán tovább növeli a konfliktusok esélyét. Tapasztalt vezetőként is gyakorta lehetünk hajmeresztő helyzetek szemtanúi vagy elszenvedői – de vajon hogyan birkóznak meg mindezzel azok, akik most szeretnének jogosítványt szerezni? Tárnai Balázzsal, a Tárnai Autósiskola vezetőjével beszélgettünk a túlélés titkáról. 2024. november 12. 11:11 Biztonságosabb lesz a veszprémi belváros közlekedése közlekedés Biztonságosabb lesz a veszprémi belváros közlekedése Négy kereszteződésben készül el új gyalogátkelőhely a Modern Városok Program részeként közel 50 millió forintból, hogy biztonságosabb legyen Veszprém belvárosának közlekedése.  2024. október 31. 16:53

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.