Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. november 24. Emma
Veszprém
1°C
2024. november 24. Emma
Veszprém
1°C

Hogyan tanuljunk meg tanulni?

2017. május 30. 14:12
A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara 2017. május 25-én rendezte meg a LELLE Regionális Konferenciát, amelynek keretében a “LELLE – Let’s learn how to learn!”projektben elért eredményeket mutatták be.

Az Európai Bizottság által meghirdetett ERASMUS+ Program keretében 2015-ben „LELLE – Tanuljunk meg tanulni! – A tudatosság javítása és innovatív megoldások biztosítása a tanulási készségek oktatásának a meglévő felsőoktatási tananyagokba történő integrációjára” címmel nyert pályázati támogatást a Pannon Egyetem vezette konzorcium. Az Európai Unió 302.664,- euró összegű támogatást nyújt a 2015. szeptember 1-jén elindult projekthez, amelynek tervezett befejezési dátuma 2017. október 31. A Pannon Egyetem által vezetett stratégiai partnerség projekt megvalósításában az Európa Konzorcium Regionális Fejlesztési Nonprofit Kft., a BEST InstitutfürberufsbezogeneWeiterbildung und Personaltraining GmbH (Ausztria), az Open University of theNetherlands (Hollandia) és a Wrocław University of Economics (Lengyelország) vesznek részt.

A projekt fő célkitűzései:

  • A LELLE projekt hosszú távú célkitűzése, hogy az egyetemi hallgatók olyan alapvető készségeket sajátítsanak el, amelyek a munkaerőpiacon rugalmassá és versenyképessé teszik őket. A LELLE projekt átfogó célja, hogy feltérképezze a hallgatók készséghiányát és elősegítse a „megtanulni tanulni” kultúrát, amely alkalmassá és rugalmassá teszi őket a 21. században.

A LELLE projektet legjobban a 3 fő célja mentén határozhatjuk meg/mutathatjuk be:

  • A felsőoktatási programok (és az abban rejlő hiányok) részelemzése és a munkaerőpiac által leginkább igényelt készségek feltárása és elemzése: kritikus gondolkodás, problémamegoldó készség és sajáttanulási folyamat menedzselése.
  • A fenti 3 készséggel kapcsolatos jó gyakorlatok összegyűjtése oktatási intézményektől, vállalatoktól, trénerintézetektől, majd ezek integrálása és beépítése a felsőoktatási tantervekbe.
  • A LELLE KIT (kézikönyv) összeállítása, amely a projekt szakaszainak anyagait és kidolgozott tanterveket tartalmaz módszertannal, hogy segítse használóit a 3 alapkészség felmérésében és fejlesztésében.

A projekt 3 főszakasza:

Az O1 szakaszban (2016-ban) a projektpartnerek célja az volt, hogy jó gyakorlatokat gyűjtsenek össze és elemezzenek mind az oktatás, mind a munkaerőpiac különböző területeiről. A projekt első szakaszában olyan Európán belüli és kívüli intézetek kerültek górcső alá, akik az élethosszig tartó tanulás (LLL) mellett köteleződtek el. A kutatás a 3 kiválasztott készséget helyezte előtérbe: (1) kritikus gondolkodás, (2) problémamegoldás, és (3) a saját tanulási folyamat menedzselése. A projekt ezen szakaszában a kulcsmódszerek összegyűjtése, elemzése, valamint a tanulási kompetenciák fejlesztését célzó eszközök előkészítése történt meg.

Az O2 szakaszban a LELLE Mentor Tréning anyagának kidolgozására és hallgatói készség felmérésre került sor. A készségekhez kapcsolódó megvalósítási példák és a tevékenységleírások segítségével a szakemberek láthatják, hogy az európai oktatási és üzleti gyakorlatban bevált jó gyakorlatok hogyan használhatók fel a diákok számára a készségekkel kapcsolatos mentori gyakorlatuk során. Az O1 szakaszban leírt jó gyakorlatokra alapozva a partnerek a mentorok számára tréninganyagot dolgoztak ki, amely az oktatók módszertani képzésének alapját képezte.

Az O3 szakasz a LELLE projekt gyakorlati megvalósítának szakasza. 2016-2017 között két féléven keresztül a Pannon Egyetem és a Wrocław Közgazdaságtudományi Egyetem egyetemi oktatóknak tartott képzést arról, hogyan kell fejleszteni és beintegrálni a készség alapú képzési anyagot a szemináriumokba. A hallgatók a három készséget különböző feladatokon és tevékenységeken keresztül sajátították el. A két félév alatt egyéni coaching találkozók segítették a hallgatókat a saját tanulási folyamatuk menedzselésében.

A 2017. május 25-én megrendezett regionális konferencia célja a projektben eddig elért eredmények bemutatása, és az érintettek visszajelzése alapján a LELLEKIT (kézikönyv) véglegesítése volt. A konferencián előadást tartott Takács Rita pszichológus, az ELTE-IK Diáktámogató Központ vezetője „Tanulásmódszertan a lemorzsolódás megelőzésére” címmel.

„Elsősorban a hallgatói kompetenciafejlesztést tűztük ki célul, mégpedig olyan kompetenciákat szeretnénk a hallgatóknál újszerű, a vállalatoknál is támogatott technikákkal, módszerekkel fejleszteni, melyeket később, akár az élethosszig tartó tanulás keretében, akár a munkahelyükön tudnak hasznosítani” – mondta el Dr. Csizmadia Tibor, a projekt szakmai vezetője.

„A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karán az elmúlt két szemeszterben 6 oktató és mintegy 120 hallgató vett részt a programban, mely 4 kurzust érintett. Az oktatás során a frontálisból átmentünk egy nem frontális, kiscsoportos oktatásba szemináriumok segítségével és új oktatók bevonásával, továbbá a tanárok attitűdváltása is megtörtént.” – mondta el Dr. Kővári Edit oktatási szakértő.

vehir.hu
további cikkek
Állami kitüntetéseket vettek át a Pannon Egyetem oktatói Állami kitüntetéseket vettek át a Pannon Egyetem oktatói Az államalapítás ünnepe, augusztus 20-a alkalmából állami kitüntetéseket adtak át a Pannon Egyetem több oktatójának. 2019. szeptember 2. 14:23 Idegennyelvi nyári táborok a Pannon Egyetemen Idegennyelvi nyári táborok a Pannon Egyetemen A Pannon Egyetem az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program keretén belül pályázatot nyújtott be az EFOP-3.2.14-17 számú „A középfokú oktatásban résztvevő tanulók nyelvtudásának javítása, valamint a sikeres emelt szintű idegennyelvi érettségire való felkészítés biztosításának megvalósítása” tárgyú felhívásra. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma az EFOP-3.2.14-17-2017-00003 azonosító számú „Nyelvtanulással a boldogulásért” című pályázatot 330 000 000.- Ft vissza nem térítendő támogatásban részesítette. A projekt 2018.január 1-jén indult és 2020. december 31-én zárul. 2019. június 25. 13:20 Nyugdíjasok is tanulhatnak az egyetemen Nyugdíjasok is tanulhatnak az egyetemen A Pannon Egyetem és a Szomszédok Nyugdíjas Szövetkezet szabadegyetemet hirdet nyugdíjas korosztály számára Veszprémben. A havi rendszerességű programokon az egyetem, művészet, üzleti élet és kultúra szereplői hétköznapi nyelven adják át tudásukat. 2019. június 19. 12:00 Veszprémben is indul a Paks II. Akadémia Veszprémben is indul a Paks II. Akadémia Paks II. Akadémia néven képzési együttműködés jön létre az új atomerőművi blokkok kivitelezéséért felelős projekttársaság, azaz a Paks II. Zrt. és hat egyetem között. A Paks II. Akadémia program keretében szeptembertől vehetnek részt az érdeklődők az alapképzésre épülő atomerőművi üzemeltetési szakmérnök megnevezésű szakirányú képzésben. A Pannon Egyetem is a leendő képző intézmények között szerepel, az erről szóló támogatási szerződés aláírására szerdán került sor az intézmény Rektori Nagy Tanácstermében. 2019. május 29. 13:16

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.