Az ügy még 2007. április 17-én kezdődött, mikor a Pajta utcába - sokak szerint indokolatlanul - kikerültek a 30 km/h-ra korlátozó táblák. Ezzel kapcsolatban természetesen elindult a szóbeszéd egy arra lakó magas rangú, vezető beosztású kapitánysági alkalmazottról, aki "szorgalmazta" a tábla kihelyezését és a hozzá kapcsolódó sok mérést - tudtuk meg.
A kitelepítés jogosságát többen megkérdőjelezték, de komolyabban csak akkor kezdtek el vele foglalkozni, mikor a rendőrségi munkatársak méréseinek köszönhetően alig 10 hét leforgása alatt az arra haladók közül 445 autóst is megbírságoltak sebesség túllépés miatt. Mint kiderült, a bírságot kapott járműtulajdonosok több mint fele adott be fellebbezést, és ezt mind jogosnak tartották, a bírságot visszavonták. Ebből fakadóan természetesen újabb kérdések merültek fel, hogy akkor minek is oda a tábla? - részletezte a képviselő a sajtónak.

Bolcsik így indokolta levelében az esetet: - A rendőrség egyik alapvető feladata a közlekedési szabályok betartása, ebből fakadóan Veszprém, Pajta utcában korábban kihelyezett 30 km/h sebességkorlátozó jelzőtábla utasításának is érvényt kellett szerezni rendszeres és visszatérő sebességellenőrzéssel, függetlenül a kihelyezés jogosságától, vagy indokoltságától.
Mint kiderült, a városban történő mérések egyharmada ebben az utcában történt, ami szintén nagyon furcsa, hiszen ez egy nyugodt környék, a méréseket és a korlátozást szakemberek szerint semmi nem indokolja.
Katanics Sándor elmondta, hogy a régi százalékos sebességtúllépési határ helyett május 2-án életbe lépő jogszabály szerint - jelenleg már 40 km/h-s korlátozásra kicserélt táblák esetében – az arra járó autósok addig nem kapnak bírságot, míg az 55 km/h-s sebességet túl nem lépik. Azt is hozzátette, hogy nem a korlátozásokról szóló kormányrendelettel van baj, hanem a végrehajtás módjával, de most örül, hogy a rendelet megváltozott, így talán kevesebb lesz a panasz a tábla ügyében.
