A mentor programról Tirják Boglárka oktatási referens elmondta: fő célja az újonnan érkező kollégák beilleszkedésének segítése. A tizenkét mentor feladata az új belépők beilleszkedésének figyelemmel kísérése, valamint személyre szabott támogatás nyújtása egészen a próbaidő lejártáig.
A referens kiemelte: mindhárom műszakban van mentor a munkaterületen, akikhez a dolgozók mindig fordulhatnak kérdéseikkel.
Bányai Nikolett több területen dolgozik mentorként és az oktatásokban is támogatja a referenseket. Közel egyéves tapasztalatai alapján úgy látja, a mentorok legfontosabb feladata az információátadás arról, hogy mi vár az újonnan érkezettekre. Ott vagyunk a betanulási folyamat alatt, és ha kérdésük merül fel, tőlünk választ kaphatnak – mondta.
Szabó Norbert a próbaideje utolsó napjait töltő operátor pozitív tapasztalatokat szerzett a mentor programról. Korábbi munkahelyein nem volt hasonló segítsége, és mint mondta, ha valaki bekerül egy új közösségbe, meglehetősen magára van utalva. A Continentalnál azonban a mentorok segítségére bármikor számíthat, így könnyebb megoldania a felmerülő problémákat.
Felmerülhet a kérdés a régóta állományunkban dolgozó munkatársak körében, hogy miért hasznos a mentor program az ő számukra? A válasz nagyon egyszerű. Egy stabil, megfelelően betanított csapatban mindenkinek több ideje marad az értékteremtő munkavégzésre. Ugyanakkor az újonnan beérkező kollégák az odafigyelő oktatás és betanítás következtében magasabb minőségű, majd gyorsabb munkavégzésre lesznek képesek, így ugyanaz a termelési volumen eredményesebben lesz legyártható. Ez hosszútávon kiegyensúlyozottabb, tervezhetőbb napi, heti munkaidő beosztást eredményez.