Nagy Róbert vezérigazgató tájékoztatása szerint az elkerülő út két ütemben épül, jelenleg az út-, híd- és vízelvezető elemek építési munkálatait végzi a kivitelező.
A NIF Zrt. közleményében ismertette: a beruházás 2014 szeptemberében indult első ütemében 5,9 kilométer kétszer kétsávos főpálya mellett 2,4 kilométer országos közút és 2,35 kilométer szervizút épül egy külön szintű csomóponttal, két körforgalommal, a Székesfehérvár-Boba vasúti vonal felett két új vasúti híddal és összesen 814 méter zajvédő fallal.
Az elkerülő út második ütemén tavaly októbertől folynak a munkák, ennek részeként 3,4 kilométer kétszer kétsávos főpálya, 1,5 kilométer országos közút és 1,9 kilométer szervizút is épül. Pétfürdőnél külön szintű csomópont és két körforgalom, a Cseri parkerdőnél gyalogos és kerékpáros felüljáró készül, és két közúti felüljárót is felújítanak az útszakaszon.
A közlemény szerint Kontrát Károly, a térség fideszes országgyűlési képviselője hangsúlyozta: az elkerülőút felgyorsítja a térség gazdasági fejlődését, emellett biztonságosabbá teszi a város közlekedését, és egészségesebbé válik Várpalota levegője is. A fejlesztés Várpalota vonzerejét is növelni fogja - tette hozzá.
A 8-as főút várpalotai elkerülőjének kivitelezését az SDD Konzorcium (Dömper Kft., Subterra-Raab Kft., Pannon-Doprastav Kft.) végzi, az első ütem nettó 21,84 milliárd forintból, a második ütem nettó 6,23 milliárd forintból valósul meg európai uniós és belföldi forrás felhasználásával a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában.