Mindössze 18 perc alatt képes lesz megtenni a Badacsony és Fonyód közötti 5 és fél kilóméteres távot az új balatoni komp. A beruházás összköltsége 49 millió forint. Ha jövőre meglesznek a szakhatósági engedélyek, be lehet adni az első pályázatokat a két kikötő teljes átépítésére, mely a becslések szerint legalább 5 milliárd forintba kerülne.
Első lépcsőben a Szántód–Tihany viszonylatban a négy egységből egyet az új járatra állítanak át, mellyel három-három komp közlekedik a jövőben a Balaton két szakaszán. A Baross komp még az idén új motort kap, s már a hatósági engedélyeztetése folyik annak a 15 utas szállítására képes, Franciaországból érkezett gyorshajónak, mely 40 kilóméteres sebességre képes. A tervezett második vonal, az úgynevezett Badacsony-Fonyód közti kompjárat komoly fejlesztéseket kíván. Teljesen át kell építeni a két kikötőt, biztosítani a közuti kapcsolatot és aluljárót kell építeni a vasút alatt. Ez minimum 5 milliárdos beruházást jelent, amit csak uniós forrásokból valósíthatunk meg. Korábban még úgy tervezték, hogy a második kompot idén nyáron elindítják, jelen esetben viszont úgy tűnik, erre még legalább két évet várni kell.