A gyakorlati oktatók, gépész tanárok, autószerelő tanárok, szakmai vezetők részére, meghirdetett workshopon a Ford szakemberei osztották tapasztalataikat, elsősorban a Ford technológiákra alapozva. A workshop célja a szakmai közösség erősítése mellett az volt, hogy a képzés résztvevői betekintést nyerhessenek azokba a technológiai újításokba, amik internetről, tankönyvből egyelőre nem elérhetőek.
Míg az autóipari technológiák fejlődése rohamléptekkel halad előre, addig hazánkban beszűkültek az oktatási lehetőségek, és a végzett autószerelők is egyre inkább külföldön keresnék a boldogulást, pedig egyre nagyobb szükség van jól képzett, a XXI. századi technológiákat ismerő szakemberekre.
A szerelői szakma néhány éve hiányszakmává vált. Nincs elég szerelő a szervizekben, a hiány megérződik a magyarországi szervizek kapacitásában. A MGE, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete idén márciusban közvélemény-kutatást végzett, hogy felmérje, mi a helyzet az aktív autószerelők, illetve az ilyen irányú képzésben részt vevő tanulók körében.
Az autószerelő-tanoncok 24 százaléka fontolgatja a külföldre költözést, míg a már a szakmában dolgozó autószerelők esetében ez az arány 6 százalék. A tanulóknak erre több esélyük is van, hiszen a megkérdezettek 69 százaléka legalább egy idegen nyelvet beszél.
A közvélemény-kutatás eredménye szerint a fiatalok a képzésükkel kapcsolatos feltételek közül leginkább a gyakorlati képzésükkel és a gyakorlati lehetőségekkel voltak elégedettek, legkevésbé viszont az elméleti képzéssel és a pályaorientációval.
Ahhoz, hogy ezek a fiatalok tartósan a szakmában maradjanak, hasonlóan fontos, hogy biztosítottnak lássák a megfelelő munkaeszközök meglétét az oktatás során. Ezzel kapcsolatban a tanulók elsöprő többsége (a válaszadók 88 százaléka) tartja szükségesnek, hogy a Magyarországon jelen lévő autómárkák legkorszerűbb technológiái is bekerüljenek a tananyagba.
A Ford Karrierprogram többek között erre nyújt kiváló lehetőséget, hiszen a leendő autószerelők a program során a Ford saját szakembereinek segítségével a Ford legmodernebb technológiáit ismerhetik meg, és egészíthetik ki eddigi tudásukat. A Ford a kutatás eredményeire alapozva és számos az intézménnyel történt egyeztetést, az igények megismerését követően dolgozta ki új programját. A megkérdezett tanulók 78 százaléka azt válaszolta, hogy szívesen részt venne olyan képzéseken, amely a tanórákon kívül további lehetőséget nyújt ismereteik bővítésére.
A Karrierprogram arra is megoldást kínál, hogy a jövő autószerelői az egyre magasabbra kúszó vásárlói igényeket is ki tudják elégíteni. Napjaink autótulajdonosai ugyanis nem csak autóiktól várnak egyre többet, hanem a karbantartást, szerelést végző műhelyek munkatársaitól is egyre magasabb színvonalú szolgáltatást szeretnének kapni.
A stabil hátteret biztosító, átfogó szakmai képzésekre pedig azért is szükség van, hogy az ezen a téren karriert építő fiatalok meg is maradjanak választott pályájukon. A válaszadók 73 százaléka ebben a szakmában képzeli el a jövőjét, de azok a tanulók, akik más területen is dolgoznának, úgy gondolják, hogy autószerelőként alacsonyabb bérezéssel kellene beérniük, illetve a több lábon állásban látják a mai munkaerőpiaci érvényesülés kulcsát.
A Ford társadalmi felelősségvállalásának keretében megvalósuló Ford Karrierprogram legfontosabb célja, hogy a szakmában rejlő izgalmakat megmutatva megkedveltesse az autószerelői szakmát azokkal, akik a képzésben vannak. A program betekintést ad napjaink technológiájába, és kifejezett célja szakmák közötti versenyben is előrébb hozni az autószerelő szakmát, emelni annak presztizsét.
A Ford Karrierprogram keretében a tanulók 16 modult tartalmazó eLearning digitális tananyaggal sajátíthatják el az elméleti tudást, kihelyezett tanórákon Ford-os oktatókkal a helyi márkaszervizben vagy a szentendrei oktatóközpontban a tanmenetbe illő tanórák keretében tanulhatnak. A Ford szakemberei ezen kívül csatlakoznak az iskola rendezvényeihez, és komponenseket adnak át tanítási célokra. A Ford ezen kívül programot dolgozott ki a diagnosztikai módszerek oktatására – diagnosztikai tanóra keretében, tanulmányi versenyeket hirdet, ill. szakoktató workshopok keretében képzi a partneriskolák szaktanárait és szakoktatóit.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a programhoz, mely fontos kiegészítője a magyarországi oktatásnak, eddig 6 iskola csatlakozott országszerte. A dunaújvárosi, debreceni, túrkevei, nyíregyházi, veszprémi és kaposvári fiatalok előtt tehát nyitva áll az út, hogy akár már tanulmányaik során kezükbe vehessék, és a szó szoros értelmében darabokra szedhessék a jövő technológiáit”. – mondta el Knaver Ferenc a Ford regionális after sales igazgatója. „A programot a jövőben még 4 szakiskolával szeretnénk bővíteni. Az érdeklődők a Ford Karrierprogramjának weboldalán kaphatnak bővebb információt.” – tette hozzá a szakember.
A Ford Motor Company globális autóipari és mobilitási vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. Az összesen mintegy 202.000 alkalmazottat foglalkoztató, világszerte 62 gyártóüzemet működtető vállalat alaptevékenysége a Ford személyautók, haszongépjárművek, SUV-k és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók gyártása, értékesítése, finanszírozása és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. Ugyanakkor a Ford lendületesen dolgozik az új lehetőségek kiaknázásán is a Ford Intelligens Mobilitás terv alapján, aminek célja, hogy piacvezetővé tegye a vállalatot a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan működő autók, a vásárlói élmény és az adatfeldolgozás területén. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. Amennyiben több információra van szüksége a Ford termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company szolgáltatásairól, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot
A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 52.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 66.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.