Az egyes szakaszok műszaki átadása után további egy-másfél hónap szükséges a forgalomba helyezéshez. A mintegy 45 milliárdos beruházást hátráltatta az is, hogy korábban a kivitelezést végző Porr-Viadom-Terrag-Asdag (PVT-M7) Konzorcium egyik tagja fizetésképtelenné vált. A múlt évben a Viadom Zrt. ellen felszámolási eljárás is indult, ezért a feladatait és munkaterületeit a NIF jóváhagyásával a Porr és a Terrag-Asdag vette át. Nem sokkal ezután a Viadom alvállalkozói - mivel többen közülük még megtankolni sem tudták gépeiket - félbehagyták az építkezést, levonultak a munkaterületről. A konzorciumból már a felszámolás elrendelése előtt kilépő Viadom kiesése miatti leállás nagy fennakadást okozott: a cég feladata lett volna ugyanis a Balatonkeresztúr és a Nagykanizsa közötti szakasz kétharmadának - 23,4 kilométernyi sztráda - megépítése.