Meglepetésként érte a versenyen induló 16 csapatot, hogy az ESET idén valós cégek adás-vételével foglalkozott. Mind a veszprémi, mind a meghívott vendégcsapatok egyetértettek abban, hogy tanulmányaik szintézisére volt szükség az eset megoldásához, lévén ilyen tantárgy egyikük tantervében sem szerepelt. Szapár András, a cégetveszek.hu tulajdonosa, kínálatából 8 cég megvásárlási lehetőségét kínálta fel a versenyző csapatoknak, amelyből hetet választottak. A rendelkezésre álló 24 óra alatt nem csupán ki kellett választani, melyik cég megvásárlásába fognának bele, hanem ki is kellett dolgozniuk, hogy a befektetői társaságtól milyen üzleti koncepció megvalósítására, milyen módon nyerjék meg a szükséges támogatást. A koncepció kidolgozásához támaszkodhattak egy értékelő keretrendszerre, valamint üzleti tervük rövid leírását eljuttatták a potenciális befektetőkhöz, akik ez alapján egy üzleti ebédre invitálták a versenyző csapatokat. A hagyományosnak tekinthető, vetítéses prezentáció helyett egy üzleti ebéd keretében volt lehetőségük a versenyzőknek elképzeléseik bemutatására, a befektetői csoport képviselőinek (lényegében a zsűri tagjainak) pedig kérdéseik feltételére. A versenyzők megoldásaikat a Budapest Bank, a Generali Biztosító Zrt., a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt., az ISO 9000 Fórum, a MagiCom Kft., az SAP, a Tata Consultancy Services és a Pannon Egyetem partner oktatási intézményeinek képviselőiből összeállított szakmai zsűri előtt mutatták be.
Az egyetemi tudás gyakorlatba ültetése
A veszprémi székhelyű Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara (PE-GTK) a tehetséggondozás elemeként alkalmazza 17 éve az ESETtanulmányi megoldó versenyt, amelynek lényege, hogy 3 napig valódi versenypiaci környezetet teremtsenek a hallgatóknak, ahol mindössze 24 óra áll rendelkezésükre, hogy egy aktuális és létező problémára megoldást készítsenek és a további időben be is mutassák a szakmai zsűri előtt.
Az oktatás csúcsa a gyakorlati környezet modellezése
Az oktatás csúcsát jelentik, és a valódi elitképzés eleme az esettanulmányokon keresztül történő oktatás, mivel 24 óra alatt legalább fél évnyi tudást lehet szerezni. A modellező módszert például a vezető amerikai egyetemeken is régóta alkalmazzák, ahol az elméleti és a gyakorlati oktatás szorosan összekapcsolódik. „A PE-GTK-n immár 17. éve alkalmazzuk ezt a tanítási metodikát, amely során nemcsak gyakorlati tapasztalatot lehet szerezni, hanem szerencsés esetben a hallgatókra „lecsapnak” a szponzor vállalatok.” - magyarázza Dr. Kovács Zoltán, a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának dékánja. „A Gazdaságtudományi Kar hosszú évek óta kiemelten kezeli a tehetségmenedzsment témakörét, ezért nagyon fontosnak tartjuk azt, hogy a hallgatóink egyetemi éveik alatt konkrét gyakorlati esetekkel, céges problémákkal és azok megoldási módszereivel ismerkedjenek meg, ezáltal olyan tapasztalatokra tegyenek szert, amelyek a későbbiekben versenyelőnyt jelentenek számukra a munkaerőpiacon.”
Mindenki nyertes
Hallgatóként a gyakorlati tapasztalat megszerzése, munkáltatói szempontból pedig az a valódi kincs, hogy a verseny zsűritagjaként a hallgatók által prezentált megoldásokat hasznosíthatják. „Oktatóként pedig egyfajta pillanatképet kaphatunk arról, hol tartanak felkészültségükben a diákok és milyen képességek fejlesztésére van még szükségük.” - véli Dr. Csizmadia Tibor egyetemi docens, a Tímár László Alapítvány kuratóriumának elnöke, a PE-GTK nemzetközi és hazai akkreditációs tevékenységért felelős kari megbízottja.
Az idei versenyre túljelentkezés volt, mivel technikailag maximálisan 16 együttes indulhatott. A csapatok a Pannon Egyetem veszprémi és nagykanizsai kampuszáról, a Miskolci Egyetem, a Debreceni Egyetem, a kolozsvári Babes-Bolyai Tudományegyetem és a révkomáromi Selye János Egyetem hallgatóiból álltak össze. Végül a két körös bemutató ciklus után veszprémi társaság, a Pannon Advice nyert, Feke Tímea, Horváth Evelin, Maár Tamás és Völgyi Péter személyében. A meghívottak közül pedig a kolozsvári Synergy csapat (Griz Gerda Zsuzsanna, Molnár Eszter, Kozma Nora és Virágh Tihamér) szerepelt a legjobban.
Az emlékverseny története
A Tímár László Tanulmányi Emlékversenyt és Esettanulmányi Megoldó Versenyt 2001 tavaszán rendezték meg első alkalommal, kezdetben 2-3 csapat és néhány oktató közreműködésével. Az évek során a verseny rendkívüli fejlődésen ment át, a csapatok száma folyamatosan nőtt. Más karokról, egyetemekről, 5 éve pedig a határon túli magyar nyelven oktató felsőoktatási intézményekből is érkeznek résztvevők. A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara idén 17. alkalommal rendezte meg a versenyt, amelyet a kar fiatalon, 41 éves korában elhunyt kollégája emlékének ápolására és tiszteletére hoztak létre. Tímár László a veszprémi menedzserképzés megszervezésében, beindításában vállalt úttörő szerepet.