Péntek délelőtt óta járható a 8. számú főút Várpalotát elkerülő szakasza. A 28 milliárd forintból megvalósuló fejlesztésről Campanari-Talabér Márta azt mondta, a várpalotaiak két évtizedes álma vált valóra, hisz a szocialista kormányok csak ígérgették a fejlesztést. Csak a mostani kormány tett valamit az ügy érdekében. A beruházást a rendszerváltás utáni időszak kimagasló várpalotai fejlesztésének nevezte.
Az új útszakasszal tehermentesül a város, hiszen Várpalota mentesül a napi közel 20 000 áthaladó gépjármű zajától és szennyezésétől. A beruházás felgyorsíthatja gazdasági fejlődését is. Az elkerülő út megépítésével a 8. számú főút átkelésmentes szakasszá válik Székesfehérvár és Veszprém között - mondta.
Kontrát Károly, a térség fideszes országgyűlési képviselője szerint eddig elviselhetetlen teher volt a városlakók számára az itt áthaladó forgalom és balesetveszély. Az előző kormányok számos alkalommal ígérték az út megépítését, ám csak 2013-ban jött el az a pillanat, amikor a kormány által meghirdetett közútfejlesztési program elindulásával össze tudott fogni a polgármesterrel, hogy a miniszterelnöknél lobbizzon az út megépítéséért. A beruházás két ütemben készült el, az elsőt 2014-ben, a másodikat 2016-ban kezdték el. Az első ütemben mintegy 6 kilométernyi kétszer két sávos út, 2,4 kilométer hosszú egyéb országos útszakasz készült el. A második ütemben 3,4 kilométernyi kétszer két sávos, valamint 1,5 kilométer hosszú egyéb országos út épült.
Orbán Viktor miniszterelnök köszönetet mondva az építkezésben résztvevő munkásoknak, mérnököknek, és technikusoknak úgy fogalmazott, hogy egy régi adósságot sikerült törleszteni Várpalota felé. Szerinte az út azért is készülhetett el, mert Kontrát Károly, és Campanari-Talabér Márta "addig jártak a kormány nyakára", amíg el nem érték azt, amire a várpalotaiaknak szükségük van - fogalmazott, az út mellett példaként említve tanuszoda-építést, kórházfelújítást, iskolafejlesztést, valamint a Thury-vár felújítását.
A miniszterelnök úgy látja, a mostani fejlesztés százezer ember életminőségén és rengeteg vállalkozás versenyképességén javít, az új útszakasz pedig elérhető közelségbe hozza azt a tervet, hogy a Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém-tengely hamarosan a magyar gazdaság egyik zászlóshajója legyen.
A fejlesztésekre kitérve megemlítette, "lehetnek nekünk terveink útépítésre, fejlesztésre, zászlóshajókra, középvárosokra, modern falvakra, ha egyébként a forrásokat Magyarország fejlesztése helyett a migrációra kell költeni", az ugyanis rengeteg pénzbe kerül-mondta. Orbán szerint a migráció agyonnyomná Magyarország gazdaságát, hiszen évente 100 milliárd forintot kellene fordítani egy "bevándorlóország működtetésére". Úgy látja a forrásokat nem egy bevándorló ország felépítésére, hanem az itt élő magyarok érdekeinek megfelelő beruházásokra kell költeni.