Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. november 23. Kelemen
Veszprém
-1°C
2024. november 23. Kelemen
Veszprém
-1°C

Átadták a várpalotai elkerülőt

2018. március 9. 13:22
Két évtizedes álom vált valóra a 8-as út Várpalotát elkerülő szakaszának megépítésével, amelynek köszönhetően tehermentesül a város, és biztonságosabbá is válik - mondta a péntek délelőtti szalagátvágáskor Campanari-Talabér Márta, Várpalota polgármestere. Orbán Viktor szerint régi adósságot törlesztettek Várpalota felé.

Péntek délelőtt óta járható a 8. számú főút Várpalotát elkerülő szakasza. A 28 milliárd forintból megvalósuló fejlesztésről Campanari-Talabér Márta azt mondta, a várpalotaiak két évtizedes álma vált valóra, hisz a szocialista kormányok csak ígérgették a fejlesztést. Csak a mostani kormány tett valamit az ügy érdekében. A beruházást a rendszerváltás utáni időszak kimagasló várpalotai fejlesztésének nevezte.

Az új útszakasszal tehermentesül a város, hiszen Várpalota mentesül a napi közel 20 000 áthaladó gépjármű zajától és szennyezésétől. A beruházás felgyorsíthatja gazdasági fejlődését is. Az elkerülő út megépítésével a 8. számú főút átkelésmentes szakasszá válik Székesfehérvár és Veszprém között - mondta.

Kontrát Károly, a térség fideszes országgyűlési képviselője szerint eddig elviselhetetlen teher volt a városlakók számára az itt áthaladó forgalom és balesetveszély. Az előző kormányok számos alkalommal ígérték az út megépítését, ám csak 2013-ban jött el az a pillanat, amikor a kormány által meghirdetett közútfejlesztési program elindulásával össze tudott fogni a polgármesterrel, hogy a miniszterelnöknél lobbizzon az út megépítéséért. A beruházás két ütemben készült el, az elsőt 2014-ben, a másodikat 2016-ban kezdték el. Az első ütemben mintegy 6 kilométernyi kétszer két sávos út, 2,4 kilométer hosszú egyéb országos útszakasz készült el. A második ütemben 3,4 kilométernyi kétszer két sávos, valamint 1,5 kilométer hosszú egyéb országos út épült.

Orbán Viktor miniszterelnök köszönetet mondva az építkezésben résztvevő munkásoknak, mérnököknek, és technikusoknak úgy fogalmazott, hogy egy régi adósságot sikerült törleszteni Várpalota felé. Szerinte az út azért is készülhetett el, mert Kontrát Károly, és Campanari-Talabér Márta "addig jártak a kormány nyakára", amíg el nem érték azt, amire a várpalotaiaknak szükségük van - fogalmazott, az út mellett példaként említve tanuszoda-építést, kórházfelújítást, iskolafejlesztést, valamint a Thury-vár felújítását.

A miniszterelnök úgy látja, a mostani fejlesztés százezer ember életminőségén és rengeteg vállalkozás versenyképességén javít, az új útszakasz pedig elérhető közelségbe hozza azt a tervet, hogy a Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém-tengely hamarosan a magyar gazdaság egyik zászlóshajója legyen.

A fejlesztésekre kitérve megemlítette, "lehetnek nekünk terveink útépítésre, fejlesztésre, zászlóshajókra, középvárosokra, modern falvakra, ha egyébként a forrásokat Magyarország fejlesztése helyett a migrációra kell költeni", az ugyanis rengeteg pénzbe kerül-mondta. Orbán szerint a migráció agyonnyomná Magyarország gazdaságát, hiszen évente 100 milliárd forintot kellene fordítani egy "bevándorlóország működtetésére". Úgy látja a forrásokat nem egy bevándorló ország felépítésére, hanem az itt élő magyarok érdekeinek megfelelő beruházásokra kell költeni.

Ge. Á.
Domján Attila
további cikkek
A Magyar Közút felkészült az első hóra, és arra kérik az autósokat, ők is készüljenek közélet A Magyar Közút felkészült az első hóra, és arra kérik az autósokat, ők is készüljenek Az előrejelzések alapján november 22-én, pénteken érkezik a 2024-2025-ös téli szezon első havazása. 2024. november 21. 11:39 Csaknem 100 vasúti kocsi felújítása kezdődött el közélet Csaknem 100 vasúti kocsi felújítása kezdődött el Csaknem 100 vasúti kocsi felújítása kezdődött el, hogy mihamarabb ismét forgalomba állhassanak - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára. 2024. november 11. 10:49 Már a tanulóvezetőket is ledudálják közlekedés Már a tanulóvezetőket is ledudálják Talán nem csak az én élményem az, hogy a közlekedési morál az elmúlt években inkább romlott, mint javult Magyarországon. Ráadásul egyre több az autó az utakon, ami aztán tovább növeli a konfliktusok esélyét. Tapasztalt vezetőként is gyakorta lehetünk hajmeresztő helyzetek szemtanúi vagy elszenvedői – de vajon hogyan birkóznak meg mindezzel azok, akik most szeretnének jogosítványt szerezni? Tárnai Balázzsal, a Tárnai Autósiskola vezetőjével beszélgettünk a túlélés titkáról. 2024. november 12. 11:11 Biztonságosabb lesz a veszprémi belváros közlekedése közlekedés Biztonságosabb lesz a veszprémi belváros közlekedése Négy kereszteződésben készül el új gyalogátkelőhely a Modern Városok Program részeként közel 50 millió forintból, hogy biztonságosabb legyen Veszprém belvárosának közlekedése.  2024. október 31. 16:53

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.