Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Műszaki átadás előtt a márkói elkerülő út / Vizsgálják a zajhatást

2009. június 2. 11:58
Elkezdődött a 8-as út márkói elkerülő szakaszának műszaki átadás-átvétele, ám a közlekedőknek még várniuk kell a birtokbavételre.

Örülnünk kell annak, hogy hamarosan elkészül egy olyan fontos infrastrukturális fejlesztés, mint a 8-as főút márkói elkerülő szakasza – mondta Katanics Sándor képviselő kedd délelőtti helyszíni sajtótájékoztatóján. Hozzátette: a végleges forgalomba helyezés után jelentősen csökkennek ezen a szakaszon a környezetterhelési problémák, javulnak a márkói és a bándi lakosok életkörülményei és mobilitási esélyei is.

Egy többmilliárdos beruházás műszaki átvétele nem pár órás, hanem meglehetősen hosszadalmas, precíz eljárás. A márkói elkerülővel kapcsolatosan (többek közt) meg kellett vizsgálni a híd statikus próbaterhelését (ez már május 24-én vasárnap meg is történt jó eredményekkel). A folytatásra (dinamikus próbaterhelésre mozgó teherrel) ma kerül sor.
A műszaki átadás-átvétel folyamán a hiányok pótlását is listázzák. Ezután 15-30 nap áll rendelkezésre a pótlásokra. Az első járművek bő egy hónap múlva (július eleje) hajthatnak át a hídon.

A vehir.hu Katanics Sándor képviselőtől azt is megtudta, hogy a szakaszt főútként egyelőre 90 km/h sebességgel, majd a szakhatósági engedélyek kézhezvétele után 110 km/h sebességgel használhatjuk.
Az építkezés során több fórumon is szóba került a környezetvédelem. A képviselő a sajtó rendelkezésére bocsátotta az ezzel kapcsolatos adatokat: eszerint a beruházás folyamán a munkaterületen (földdel borítva!) több helyen betontörmelék, kommunális hulladék került elő mintegy 8000 m3 mennyiségben. Ezt el kellett szállíttatni, de az arra alkalmas anyag az útalapba kerülhetett.

Emellett olajfogókat, s az esővíznek párologtató medencét is kialakítottak.
Az útépítés során több mint 1500 fát, 40000 cserjét ültetnek, illetve ültettek ki.
Az elkerülő út kardinális kérdése a zajhatás. Bánd térségében a zajmérésre július végén, augusztus elején kerül sor. Ha a mérések alapján a zajszint a határértéket túllépi, akkor a pontosan behatárolt hosszra a kivitelező zajvédő műtárgyat épít (ennek átfutási ideje minimum 6 hónap).

A 8-as főút új nyomvonala a falut (Márkó) déli irányból kerüli el, s a jelenlegi bándi kereszteződés előtt csatlakozik vissza. A 3,8 kilométeres szakaszon - a 2x2 sáv miatt - a márkói temető és a homokbánya között két, egyenként 276 méteres völgyhidat építettek. A teljes beruházási költség nem meghaladja az ötmilliárd forintot (4,9 Mrd).
 

Zatkalik András

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.