A különvonatot főleg azért szervezik, hogy újrainduljon a vasúti forgalom a közelmúltban bezárt szakaszon.
"Korábban a bezáráskor a gyér utasforgalom volt az indok. Sajnos akkor nem vizsgálták meg, hogy a rossz menetrend illetve a Veszprém-Lepsény ill. Hajmáskér-Lepsény viszonylat nem a legkedvezőbb fekvésű. Így az újranyitást követően egy Győr-Siófok vasúti tengelyben gondolkodunk, ami regionális betöltött
szerepre jelenleg is nagy igény mutatkozna. A környező önkormányzatoktól kértünk képviselő-testületi nyilatkozatot, amik ha mindenkitől megkapunk, akkor az érintett minisztériumhoz eljuttatunk. Jelenleg még aránylag kisebb költségekből a vasúti fővonalak felújításából történő bontott anyagokból felújítható a pálya" - áll a Bakonyvasút szövetség szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
Miért?
Honlapjukon az áll, hogy a Lepsény-Csajág-Hajmáskér-Veszprém közötti 27-es sz. MÁV vasútvonalon, mely a 30-as, a 29-es és a 20-as sz. vasútvonalakat is összeköti, 2007 márciusa óta szünetel a vasúti személyszállítás. Balatonfűzfő ipartelep iparvágányi kiszolgálása, illetve a peremartoni ipartelep kiszolgálása tehervonatokkal fennmaradt, így a vasúti pálya Hajmáskér és Papkeszi között jelenleg is járható, a vonal többi szakasza leromlott állapotú. Az éves gyomirtó menet szokott korábban rajta végigmenni. A vonal menti teleülések 2011-ben egy alkalommal már kezdeményezték a kormányzatnál a személyszállítás újraindítását a vasútvonalon, de ez akkor nem járt eredménnyel.
Időközben a térség kötöttpályás közlekedésének fejlesztésében több fontos változás történt. A NIF Zrt által korábban megtervezett Hajmáskér-Vilonya-Királyszentistván-Balatonfűzfő új vasútvonal megépítéséről nem született döntés, az engedélyezési tervekhez képest nem történt előrelépés. A Balaton körbejárhatóságát a Balatoni Fejlesztési Tanács által is támogatott jelenlegi tervek egy Balatonakarattya-Balatonaliga közötti új vasúti vonalszakasz kiépítésével látják megvalósíthatónak, de a megépítés várható időpontja és forrása nem ismert.