2018. november 19., hétfő
Erzsébet névnap

Így kezdd el a diétádat!

Pár gondolatot osztanék meg veletek, a diétával kapcsolatban.

Szerintem ez az egyik legnépszerűbb téma minden fitness-, és konditeremben. Nagyon sokan beszélnek róla, értenek hozzá, tudják a tutit és mégis nagyon kevés eredményes és tartós fogyást valamint jó minőségű testösszetétel javulást látunk. Természetesen nekem is megvan a véleményem ezzel kapcsolatban. :-) A legnagyobb hiba ott van, hogy függetlenül a diéta formájától, típusától, a legtöbben egyik napról a másikra akarják megváltják a világot. Ezt sem a testük, sem az idegrendszerük nem bírja és tudja tolerálni.

Fokozatossággal, lépcsőzetességgel, elviselhetővé, sikeresebbé, és a szervezetünkre nézve kevésbé megterhelővé tehetjük az étrend és életmódbeli változtatásunkat. Személy szerint mindent szeretek lemodellezni magamban. Jelen esetben a modellünk legyen egy lépcső. Egy lépcső, melynek minden egyes foka közelebb visz az áhított célhoz.

Kezdjük a földszinten. Nem, inkább az alapoknál.

Az első lépés, mindig az edzés. (Azt majd egy másik cikkben taglalnám, hogy milyen is legyen az az edzés. Lehet, hogy most fanyalogsz, mondván a diétáról szerettél volna olvasni.) Szokták mondani, hogy minden a matekról szól, ez itt is igaz. Ahhoz hogy a diétánk sikeres legyen, és ne úgy fogyjunk, hogy úgy nézzünk ki, mintha betegek lennénk, ahhoz bizony edzenünk kell! Kezdjünk el - lehetőleg szakedző segítségével - fokozatosan és rendszeresen mozogni! Testünknek már az is egy trauma, ha elkezdünk mozogni, ne kínozzuk még a koplalással is! Ha a napi mozgásadagunk után nem esszük ki a hűtőt, azaz nem eszünk többet, mint előtte, akkor az máris fogyást fog eredményezni. Ennél a periódusnál se kevesebbet, se többet, se mást ne együnk, mint eddig! Ez szabály és kőbe van vésve! A sport megedzi a lelkünket is, önbizalmat, akaraterőt ad ahhoz, hogy az előttünk álló - valljuk be - nem könnyű feladatokat megoldjuk. Pár hét után már érezni fogjuk jótékony hatásait és készen állunk majd a következő szint meghódítására.

E szint elkezdésekor már feltételezem, hogy RENDSZERESEN sportolunk! Itt azért már érezni kell, hogy valami „megmozdult”, hisz elkezdtünk tenni magunkért és bár a mérleget még nem kell erőltetnünk, higgyük el, van értelme! A mostani lépcsőfokunk annyiban egyszerű, hogy kevés új dolgot kell belevinni, viszont azt már tervezve, tudatosan kell végrehajtanunk.

5 fontos szabályt kell itt betartanunk:

l. Szabály
Ez egyszerű és könyörtelen! NINCS cukor, édesség, üdítőitalok, semmi ami ebbe a kategóriába tartozik!
A kimondottan cukros ételeket is kerüljük, bár itt még sokszor elkerülhetetlen, egy-két bújtatottan cukrozott étel elfogyasztása, ami nem is baj, legalább a rosszulléteket elkerülhetjük.

ll. Szabály
Tervezzük meg a saját napi rutinunkhoz mérten azt, hogy mikor és hányszor (napi öt étkezést javaslok) fogunk étkezni! Állítsunk össze egy rendszert és azt tartsuk is be! Kőkeményen!

lll. Szabály
Szorosan kapcsolódik az előzőhöz.
Az általunk meghatározott étkezéseken kívül NINCS csipegetés, kóstolgatás, semmi!

lV. Szabály
Ez egy könnyűnek látszó de mégis nehéz feladat.
Étkezés elött és után fél óráig nincs ivás, folyadék bevitel (kivéve ugye, ha levest eszünk)!

V. Szabály
Napi minimum 3-4 liter folyadékot (lehetőleg víz vagy édesítés nélküli tea) a köztes időközökben, egyenlően elosztva vigyük be!

+ 1 Tanács
Figyeljünk a megfelelő mennyiségű és minőségű vitamin és ásványi anyag bevitelre!

Ennyi elég is lesz erre a lépcsőfokra! Mivel ez a szint már keményen a diéta kategória, ezért itt a hozzáállásodnak is olyannak kell lennie! Erre igaz az a mondás, hogy tedd vagy ne tedd, de ne próbáld! Fontos, hogy azt is megértsd, ez a szervezetednek egy új és esetleg veszélyes terep! Figyelned kell magad, a hiánybetegségek, az esetleges vércukor ingadozás miatt! A diéta, a TE döntésed! Csináld keményen, büszkén, és legfőképp magadra odafigyelve!

Sok sikert és hajrá!