A képviselő kedd délutáni sajtótájékoztatóján emlékeztetett arra, hogy május 25-én levelet írt Hónig Péter szakminiszternek Az emberek nem számítanak, avagy a miért nem örülhetnek a márkóiak, illetve a bándiak egy állami beruházásnak? címmel. Akkor azt a szóbeli választ kapta, hogy örüljenek az ott élők, mert május 31-re kész lesz az elkerülő út, ám ez nem következett be.
Utalt arra is, hogy június 1-jén egy sajtótájékoztató keretén belül közölték, hogy mindent rendben találtak, s indulhat a műszaki átvétel. Csakhogy a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. szakemberei számos hiányosságot tapasztaltak, így mégsem kezdődhetett el a beharangozott átadás.
Ekkor újabb kérdéssel fordult a miniszterhez dr. Horváth Zsolt, melyben kérte, feketén-fehéren tájékoztassa az érintetteket a valós helyzetről. A választ Oláh Lajos államtitkártól kapta meg a parlament ülésén. Eszerint a műszaki átadás-átvétel június 2-án kezdődött meg, és hozzátette: javulnak a márkói és bándi lakosok életkörülményei, csökken a környezetszennyezés.

képeink az egy hónappal ezelőtti állapotot rögzítették
Horváth Zsolt azonban nem hagyta annyiban, s tovább kérdezősködött, immáron írásban. A szakminiszter hivatkozott a június 2-i helyszíni szemlére. Ekkor úgy döntött a beruházó, hogy nem nyilvánítják a műszaki átadás-átvételt megkezdhetőnek. Erre három nap elteltével kerülhetett csak sor, mert több, kötelező elem nem állt rendelkezésre a meghatározott időpontban. Ilyen volt például a bándi csomópont közelében az aszfalt kopóréteg, s egyes szakaszokon az elválasztó sáv, s a padka állapota sem volt megfelelő. Ezért a kivitelező konzorciummal szemben az építtető kötbér-igénnyel lépett föl. Ennek mértéke napi tízmillió forint.
Eztán a beruházó két határidőt is szabott a munkálatok elvégzésére: az útpályát érintő munkálatokra június 15-ét, a pályán kívüliekre június 30-át jelölte meg.
A szakminiszter az is leírta válaszában – tette hozzá Horváth Zsolt –, hogy a beruházás átadásában nem jelentenek csúszást a pótlások. Ennek hátterében az áll, hogy az építtető haladéktalanul megkérte a forgalomba helyezési engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Így ez – magyarázta a képviselő – pár hetet jelenthet addig, míg az első járművek átgördülnek a közel öt kilométeres szakaszon július 15 körül.
A szakminiszteri válaszból kiderül, hogy a megjelölt határidőre nem sikerült a kivitelezőknek az utat elkészíteni, ennek következtében hiánypótlási munkákra került sor, s az állam érvényesítette a kötbérrel kapcsolatos jogait – foglalta össze a képviselő.
Két nappal ezelőtt újabb panasz érkezett a képviselőhöz a helybeliektől. Ez a márkói út bevezető szakaszára vonatkozott, illetve ismét szóba került a zajvédő fal. Ennek kapcsán a képviselő határozottan kijelentette: ragaszkodik a személyes és szakértői jelenléthez a méréseknél. - Nem utólagos jegyzőkönyvek alapján vagyunk arra kíváncsiak, mikor, s milyen eredménnyel zajlott le az. A zajméréseket hajlandók vagyunk elfogadni, de csak akkor, ha a teljes nyilvánosságot biztosítják. Ugyanakkor kötelező elemként értelmezzük a beruházásnál a zajvédő falak felépítését - mondta.