2019. november 17. // Hortenzia, Gergő névnap

Fontos információk a Bakonykarszttól

2019. július 10. 7:00
A Bakonykarszt Zrt. a számlaküldés gyakoriságának változásáról, a csapvíz kampányról és a PET-palack mentesítésről, illetve a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal által készített felhasználói elégedettségi felmérés eredményeiről számolt be kedden.

A 2019. évben a Bakonykarszt Zrt. ütemezetten áttért a bekötési vízmérők évi egyszeri leolvasására, így a számlák átlagfelhasználás alapján, kéthavi részszámlaként kerülnek kibocsátásra, évente ötször, majd a hatodik alkalommal a tényleges leolvasási adatok alapján megtörténik az elszámolás.

Kizlinger András értékesítési osztályvezető kiemelte: fontos odafigyelni, hiszen egy borítékban több számlát küldenek a felhasználóknak, természetesen eltérő felhasználási időszakra vonatkozóan, nem azonos fizetési határidővel.

A számlaküldési gyakoriságot a szolgáltató ütemezetten módosítja: a társasházi felhasználási helyeken egy borítékban 1 havi felhasználásról szóló részszámla helyett, 2x1 havi számlát, a családi házas falhasználási helyeken a 2 havi falhasználásról szóló részszámla helyett 2x2 havi számlát postáznak.

- Az E-számlás felhasználóink továbbra is az eddigi gyakorisággal kapják a víziközmű szolgáltatásról kiállított számlákat - hívta fel a figyelmet a változásokról szóló beszámolóját követően az osztályvezető.

Soósné Harsányi Sarolta üzemviteli osztályvezető a csapvíz fogyasztás előnyeiről beszélt.

- Az emberi szervezetnek igénybevételtől függően naponta 2-3 liter folyadékra van szüksége: a legalkalmasabb folyadékpótlást a csapvíz jelenti, hiszen egészséges és tartalmazza mindazokat az ásványi anyagokat, amire az emberi szervezetnek szüksége van - fogalmazott.

Kiemelte, hogy a kiváló gyakorlatilag ásványvíz minőségű szolgáltatott ivóvíz jóval olcsóbb, mint a palackozott vizek és fogyasztásával nem termelünk szemetet.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal által készített a Víziközmű Szolgáltatásra vonatkozó, Felhasználói Elégedettségi Felmérés eredményeiről Kugler Gyula vezérigazgató számolt be.

A lakossági felhasználók elégedettségét vizsgáló felmérést 2018-tól kezdődően kétévente egy független közvélemény-kutató szervezettel kötelezően el kell végeztetnie minden víziközmű-szolgáltatónak a fogyasztói érdekek védelme és a szolgáltatás színvonalának ellenőrzése céljából.

2018. őszén személyesen keresték fel az előzetesen véletlenszerűen kiválasztott felhasználókat a szervezet munkatársai, hogy elvégezzék az alapfelmérést: minden víziközmű-szolgáltató esetében 500 ügyfél került a mintába. Összesen 1000 pontot érhettek el a szolgáltatók: a feldolgozott válaszok alapján 600 pontot és további 150-et a kiegészítő felmérésben, illetve 250 pontot az azonnali felmérésben. A Bakonykarszt Zrt. 932 ponttal a legjobb eredményt érte el.

Sulyok Georgina
Domján Attila
2019. november 17. // Hortenzia, Gergő névnap