A Jutasi út mentén nyár elején átadott új kerékpárút láthatóan népszerű a biciklisek körében, sokan közlekednek rajta nap mint nap – gyakran kifejezetten tempósan. Megtehetik: a KRESZ kerékpárúton 30 km/órában határozza meg a megengedett legnagyobb sebességet.
Az új kerékpárút lehetőséget ad a gyors haladásra, és a két keréken közlekedés pont ezért válhat az autózás valós alternatívájává, hiszen a Jutasi út belvárosi szakasza az egyik leggyakrabban beduguló útvonal.
A rendeltetésszerű használatot azonban nehezíti, hogy a gyalogosok rendre járdának használják a kerékpárutat. Nehéz anélkül végiggurulni a szakaszon, hogy ne kellene a tilosban kolbászolókat lecsengetni – és ilyenkor persze még nekik áll feljebb.
Pedig ezen a szakaszon tényleg látványosan: szintben és burkolatban is elkülönül egymástól a járda és a kerékpárút. A KRESZ egyértelműen fogalmaz [21. § (1)] : ha van járda, a gyalogosnak azon kell közlekednie.
Ráadásul nem csak az a probléma, hogy a gyalogosok akadályozzák a forgalmat: ha valaki kilép egy szabályosan közlekedő biciklis elé, az ütközésben súlyos sérüléseket szerezhet (gondoljuk csak el, mekkora erővel csapódik be egy hatvan kilós test 30 km/h sebességnél!), egy szerencsétlen esés pedig még komolyabb következményekkel járhat.