Az építkezés késéséről Hónig Péter közlekedési miniszter kedden egy fórumon tájékoztatta a közvéleményt. Egy uniós szabályzatra hivatkozott, de a késés okait nem részletezte. Dr. Horváth Zsolt a fórumon hasztalan firtatta, mi az oka annak, hogy módosult az eredeti ütemterv, miszerint a Márkó-Herend közti szakasz 2011-re elkészülhet, hiszen az érintett önkormányzatok minden feltételnek és követelmények időben eleget tettek. A szakminiszter a fórumon azt is közölte, hogy az 50 milliárdos elvonás az útfejlesztésből nem érinti a 8-as utat.
Horváth Zsolt levelében a következő kérdésekre kért írásos választ:
- Betartja-e ígéretét a kormány a 2019-es kezdést illetően?
- Ha nem, akkor milyen új dátuma van a márkói elkerülő szakasztól a herendi csomópontig terjedő szakasz megépítésének?
- Hol tartanak a tervezési munkák ebben az esetben?
- Terveznek-e újabb egyeztetéseket az önkormányzatokkal, ha igen, mikor?
- Ki a felelőse személy szerint ennek a beruházásnak a beruházó NIF Zrt. részéről?
- Mekkora összeg, milyen forrásból, milyen ütemezéssel áll rendelkezésre?