- Az utak minősége és a közlekedés évek óta gondot okoz a belvárosban.
- A belterületi útfejlesztési program olyan megoldásokat kínál, amely enyhítheti a belvárosi közlekedés nehézségeit. A Budapest út és a Jutasi út kereszteződésének felújítására során körforgalom épül, a gyalogos forgalmat pedig egy aluljáró kiépítésével tesszük biztonságosabbá és gyorsabbá. Elsődleges célunk egy sokkal élhetőbb és kulturáltabb belváros kialakítása.
- Milyen fejlesztésekre ad még lehetőségeket a pályázat?
- Elsősorban a belváros központi része, a sétálóutca és környezete újulhat meg a rehabilitációs program keretében. Alapvető célunk a központnak a mostaninál élőbbé tétele, dinamikusabb és vonzóbb városkép kialakítása, összhangban a beérkezett civil igényekkel. Arra törekszik az önkormányzat, hogy a fejlesztések ne aprózódjanak el, az építkezések egybefüggő egységet alkotva tegyék kellemesebbé, élhetőbbé a belvárost, a volt Séd mozi, a húszemeletes alatti Kossuth utcai üzletközpont, a Vas Gereben utca 3. és a volt Korona Szálló épületének környékét. Az ingatlanokban működő számos kis- és középvállalkozások érdekelt ebben, huszonnégy cég kapcsolódott be partnerként a programba és vállalták, hogy amennyiben sikeresen pályázunk, jelentős önrésszel szállnak be a beruházásokba.
- Milyen sors vár a Séd mozi épületére?
- A mozi épületében elkezdődhet a Hangvilla komplex fejlesztése: konferencia-, hangverseny- és rendezvényközponttá válhat, természetesen a hozzá tartozó kiszolgálóegységekkel. Terveznek alá egy mélygarázst, ahogyan a Vas Gereben utcai épület alá is, továbbá a projekten kívül egy irodaépületet is.

- A jelenlegi parkolási problémák megoldásához talán ennél több kell.
- Valóban. A Lovassy Gimnázium és a Csaplár utcai idősek otthonnál levő parkoló tökéletesen megfelel arra, hogy ott egy többszintes parkolóház épülhessen. Befektetői elképzelések vannak, a tervek kidolgozása folyamatban van.
- A fejlesztések kiterjednek a viaduktra is?
- A régóta húzódó projekt keretében számos felújítási munkát kell feltétlenül elvégezni. Ezek közé tartozik az ívek és pályalemezek hibáinak javítása, a pályaburkolat és- szigetelés cseréje, a repedésvonalak kiöntése. A sikeres pályázati eljárás estén ez már 2010-ben megvalósulhat.