Az elképzelések egyik iránya, a kreatív tudás megteremtése, illetve kiterjesztése a városban. A kreatív tudás alapozhatja meg a gazdaságot. Ami konkrétan azt jelenti, hogy a város vezetése az egyetemi tudásbázisunkra alapozva szeretne további vállakozókat, beruházókat a Veszprémbe csábítani. A másik fő irány a kulturturizmus megalapozása. Infrastrukturális szempontból ehhez nagyban hozzájárul a 6000 főt befogadó Veszprém Aréna is. Nem merész gondolat Veszprémben a kulturturizmus, hiszen jó néhány olyan rendezvényünk van, mely nagy tömegeket vonz ide. Ilyenek a Veszprémi Ünnepi Játékok, az Utcazenefesztivál, a Gizella Napok, illetve az idei évtől már a Kamera Hungária televíziós fesztivál is. A fesztiválváros megteremtésének velejárója, hogy bővítenünk kell a szállodai férőhelyket és az éttermi befogadóképességet is.
A harmadik fontos terület az oktatás. Veszprém eddig is élen járt színvonalas középiskoláival, a méltán hírnevet szerzett szakképzőintézetekkel és a Pannon Egyetemmel. A stratégia készítői a környező településekre is gondoltak. Hiszen az ideérkező túristák Veszprémből indulva bejárhatják a Bakonyt és a balaton partot is. A cél viszont az, hogy a régió kulturális központja Veszprém legyen, s erre múltunk, jelenünk és jövőnk tekintetében minden esélyünk megvan. A város vezetése is úgy látja, a célunk eléréséhez a régió más nagy városaival, mint Székesfehérvár szorosan együtt kell működni. Nem szabad a riválist látni egymásban, közös projekteket kell létrehozni. Ebben előrelépést jelenthet a közelmúltban kötött királyi városok közti együttműködési megállapodás a reneszánsz évében, valamint a most már talán beindulni látszó Pólus Program is.