Schmidt István, az önkormányzat városfejlesztési irodájának irodavezetője megérti a biciklisek hiányérzetét, hisz maga is kerékpáros.
– Aki tekerni szeretne, talál magának rá lehetőséget. A Gulya dombon, a Csatár-hegyen, és a kertvárosi lakóterületeken is jó terepek vannak. A kerékpárút viszont egy konkrét cél eléréséhez szükséges, és ebből tényleg kevés van – mondja.
- A közeljövő pályázatai orvosolhatják a problémát, a város ugyanis rendelkezik koncepcióval. Ahol új útszakasz vagy csomópont létesül, kötelező a tervezőknek a kerékpárút betervezése is. Úgy gondolom, minden méter siker, ami megépül, figyelembe véve a helyi domborzati viszonyokat. Ilyen terepen a költség másfélszerese a szokásosnak – magyarázza.
Nem egyszerű annak eldöntése sem, hogy merre épüljön elsőként tovább a meglévő kerékpárút. Míg a közlekedési szakma célja a keleti-nyugati városrészek összekötése, addig az erősebb lakossági igény a Jutasi úti, a vasútállomástól a belvárosig terjedő szakasz építését szorgalmazza.
- Nyugat-Európához képest elbújhatunk, de úgy gondolom, hogy országos viszonylatban Veszprém előkelő helyen van - vélekedik Horváth László, a Veszprémi Kerékpáros Egyesület elnöke. - Az útépítés egy folyamat, aminek még csak az elején tartunk, az irány viszont jó. Úgy érzem, a városvezetés szándéka megvan, hogy újabb szakaszok legyenek. A komoly eredményekre még várni kell, de tíz éven belül létre jöhet a hálózat – mondja.
Az elnök szerint csak minőség és vonalvezetés tekintetében hagynak némi kívánnivalót maguk után a már megépült utak. - Az idő és a tapasztalat megoldja majd a problémákat. Amikor tehetjük, mi is igyekszünk tanácsainkkal segíteni a tervezőket, hogy még inkább biciklibaráttá válhasson a város.
