Harminchárom vasúti pályaszakaszon szüntetné meg a kormány a személyszállítást, köztük a Veszprém-Zirc vasútvonalon. Erre reagált dr. Navracsics Tibor országgyűlési képviselő, a Fidesz frakcióvezetője keddi sajtótájékoztatóján.
A politikus szerint számos érv van az 1896-ben épült vasút megszűntetése ellen.
- A törzsvonal, ami mind turisztikai és örökségvédelmi szempontból egyedülálló, áthalad a Cuha-völgyön és a Bakonyon. A több mint száz éves, három viadukttal és a négy alagúttal rendelkező pálya, amely máig jó műszaki adottságokkal rendelkezik, hazánk egyik legszebb, legfestőibb vasútvonala. A hazai vasúthálózat emblematikus, egyedi adottságú szakasza a Győr-Veszprém vonal, és amellett, hogy lényegesen megkönnyíti a Győrből közvetlenül Veszprémbe történő utazást, biztosítja a bauxitszállító szerelvények érkezését is a Dudar-Zirc szárnyvonalról a Zirc-Veszprém szakaszra - mondta el a képviselő. - A vonal fenntartása nem jár jelentős többletköltséggel sem, hiszen a turisták és az ott lakók is használják - tette hozzá.
A kormány szerint a párhuzamos közlekedés miatt felesleges a személyszállítás, hisz Győr-Zirc-Veszprém viszonylatban busszal is közlekedhetünk. A képviselő méltatlannak tartja ezeket az indokokat. Szerinte inkább fejleszteni kellene a szakaszt, nem leépíteni.
- Bár a buszközlekedés valóban jó, azoknak, akik a városszéli vasútállomásra szeretnének lejutni, közel félórás sétát kell tenniük - mondta Navracsics Tibor.
A politikus Sólyom Lászlónak is írt levelet az ügy kapcsán, abban bízva, hogy a köztársasági elnök, akivel korábban együtt túráztak a vonal megmentéséért, tehet az ügy érdekében.
- A Veszprémet Zirccel összekötő kötöttpályás közlekedés fenntartása közlekedésbiztonsági szempontból is indokolt, hiszen télen járhatatlanná válnak az utak, így ez a legbiztonságosabb megoldás.
A Fidesz frakcióvezetője múlt héten Mesterházy Attila szocialista frakcióvezetőhöz is írt levelet, de eddig még nem kapott választ.
A végleges menetrendet a kormánynak legkésőbb december második szombatjáig kell meghirdetnie.
