- Egyik szemem sír, a másik nevet: örülök, hogy sikerült megmenteni a Veszprém-Zirc vasútvonalat, de az ügy külön pikantériája, hogy pont ma kaptam meg Mesterházy Attila segítséget elutasító levelét - mondta Navracsics Tibor, a Fidesz frakcióvezetője a Magyar Távirati Irodának szerdán.
Navracsics Tibor közölte, sajnálja, hogy vasútvonalak szűnnek meg, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy azok megmaradásáért továbbra is küzdeni fog a Fidesz. A frakcióvezető múlt kedden levélben kérte az államfő segítségét a Veszprém-Zirc vasútvonal megmentése érdekében, és korábban ugyancsak levélben kereste meg MSZP-s frakcióvezető kollégáját, a szintén veszprémi Mesterházy Attilát, hogy támogassa ő is a Veszprém-Zirc vonal fennmaradását, hiszen - mint értesült róla - a Tapolca-Ukk közötti vonalszakasz megmaradását ő már "kilobbizta".
Navracsics Tibor korábban közölte, hogy a Veszprém-Zirc közötti vasútvonal felszámolása ellen elsősorban örökségvédelmi és turisztikai érvek szólnak: az 1896-ban épített vaspálya világszínvonalú volt, ma viszont páratlan ipari műemléknek számít, éppen a létesítésekor alkalmazott különleges technikai megoldások miatt is. Emlékeztetett arra, hogy 2006-ban éppen a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal tiltakozott a bakonyi vonal megszüntetése ellen.
- A megszüntetés ellen turisztikai érdekek is szólnak, hiszen az ország egyik legszebb vasúti pályaszakaszáról van szó, amely átmegy a Bakonyon, s a természeti szépségekben gazdag Cuha-völgyön. Tavasztól ősz végéig turisták tízezrei keresik fel a Bakonyt, a vasúti pálya mentén több idegenforgalmi beruházást is megvalósítottak - tette hozzá a politikus.
A kormányszóvivő szerdán jelentette be, hogy a kabinet meghozta a végső döntést a MÁV egyes vonalszakaszainak bezárásáról. A tervezett 32 helyett "29 és fél szakaszon" szünetel majd a vonatközlekedés, az érintett vonalakon buszok járnak majd. A tájékoztatásban "fél" vonalként megjelölt volnal a Zirc és Veszprém közötti pályaszakasz, ahol - a turisztikai szempontokat is figyelembe véve - a hétvégén járnak majd a vonatok.