Manapság már a webáruház nyitáshoz nem szükséges IT-szakembernek lenni, hiszen a hatékony rendszerek segítségével egyszerűen és rövid idő alatt létrehozható mindenki számára a kívánt áruház. A webáruház elkészítése fontos, azonban még nem elegendő a valóban sikeres vállalkozáshoz, hiszen már a marketing tevékenységek minőségén múlik minden. A látogatószerzés a legfontosabb célja az online marketingnek, mivel forgalom nélkül nincs értékesítés.
Az e-mail marketing előnyei
Habár az e-mail marketinget és a hírlevelek használatát a marketingesek egy része már a múlt eszközeinek tekinti, de ez nem feltétlenül igaz. Az e-mail marketing temetése főleg a GDPR törvény hatályba kerülésének időpontjában kezdődött. A GDPR ugyanis nagyon szigorú feltételeket szabott meg a felhasználók adatainak szakszerű kezelésére. Éppen emiatt számos webáruház tulajdonos megijedt és elvetette az e-mail marketing használatát.
Kiemelten fontos leszögezni, hogy az e-mail marketing azonban nem csak a hírlevelek kiküldésére szolgál. A termékajánlások mellett kiválóan alkalmazható az ügyfelekkel való kapcsolattartásra és a valódi értéket tartalmazó tudás megosztására egyaránt. Az ügyfelek és vásárlók számára hasznosnak tartott anyagokat ugyanis nagy hatékonysággal lehet eljuttatni számukra e-mail marketing segítségével.
Kijelenthető tehát, hogy az e-mail küldések költséghatékony, de megfelelő eredményeket hozó kommunikációnak számítanak.
A személyre szabottság a legfontosabb tényező
Az email marketing sikere teljes mértékben azon múlik, hogy milyen tartalmakat közvetít a webáruház tulajdonos az ügyfelei, vásárlói felé. A lényeg, hogy az ügyfelek számára kizárólag olyan tartalmakat és információkat szabad küldeni, amelyek iránt valóban érdeklődhetnek. A személyre szabott tartalomgyártás jelentősen növeli az értékesítések számát, illetve kitűnően építi a vállakozáshoz tartozó brandet.
Sajnos az online vállalkozók többsége teljes mértékben kihagyja az A/B tesztelés folyamatát, illetve egyszerre ömleszti ugyanazt a tartalmat az összes feliratkozó irányába. Az irreleváns tartalmak kiküldése nagyon hamar a feliratkozók jelentős számának elvesztéséhez vezethet, ezért célszerű odafigyelni, hogy kinek mi kerül a postafiókjába.
A helyesen megfogalmazott e-mailek és a bennük található releváns, tényleges értéket nyújtó tartalmak nagymértékben képesek növelni az átkattintási arányt. A meglévő ügyfelek így jóval nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni, hiszen érzékelik, hogy az adott webáruháztól kizárólag minőséget kapnak. Az UnasShop webáruház szolgáltatásával az e-mail marketing munkák szakszerű elvégzése is egyszerűen kezelhető, felhasználóbarát felületet biztosít a vállalkozók számára.