Az EU 15 nemzeti hatósága, valamint Norvégia vett részt a vizsgálatban, amely a repülőjegyeket árusító honlapok félrevezető reklámjai és tisztességtelen eljárásai ellen irányult, s amelynek kapcsán az elmúlt hét hónap során 386 ellenőrzés közül 137 esetben kellett jogérvényesítési intézkedést foganatosítani az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályok megsértése miatt a repülőtársaságokkal szemben. A jelentés azt is hozzáteszi azonban, hogy az érintett weblapok felét azóta kijavították a cégek.
Elfogadhatatlan, hogy az elektronikus úton repülőjegyet foglaló fogyasztók közül minden harmadikat megkárosítanak, vagy félrevezetik és összezavarják – jelentette ki Meglena Kuneva, a fogyasztóvédelemért felelős biztos. A jelentés megállapítja, hogy súlyos és tartós problémák állnak fenn a jegyértékesítés terén a légi közlekedési ágazat egészében.
Szándékaim szerint a tagállamokkal együtt mindent meg fogunk tenni azért, hogy ezt a vizsgálatot jövő év május 1-jéig lezárjuk. Remélem, hogy mostanra a szolgáltatók számára is érzékelhetővé vált a Bizottság elszántsága, hogy intézkedéseket tegyen a fogyasztók érdekében, amennyiben ez szükséges. Az ágazat szereplői felé megfogalmazott üzenetem világos: cselekedj most, vagy mi fogunk lépni! Hiteles bizonyítékokat szeretnék látni arra vonatkozóan, hogy a légi közlekedési ágazatban jövő év május 1-jéig valóban megszüntetik ezeket az értékesítési és reklámozási technikákat, különben nem marad más választásunk, mint beavatkozni – tette hozzá Kuneva.